tisdag 8 september 2015

Capio och Stepwise.

Igår var jag på Capio igen. Mitt tredje möte. VI gjorde Stepwise-övningen. Kändes jobbigt men bra. Skönt att gå igenom resultatet efteråt och se att det verkligen inte var bra, att jag inte mådde bra. Hon pratade även om ospecifierad ätstörning och atypisk anorexi och atypisk bulimi. Kändes skönt att liksom få lite bekräftelse eller vad jag ska säga. Har ju hela tiden tvekat att söka hjälp då jag inte känt mig sjuk nog, och annat med så klart men det har varit en stor faktor.

Jag var där i två timmar. Förutom Stepwise pratade vi lite om boken jag läser och om självregistrering som jag ska börja med idag. En ska skriva dag, datum och tid. När en äter eller dricker något. Var man var när man gjorde det, med vem. Om en kände att en åt för mycket så skulle en göra en stjärna i en viss kolumn. Om man använde en kompensationsteknik skulle en skriva det och varför. En ska också skriva ner sina hetsätningar. Sedan finns en rätt stor kolumn för att fylla i vad man känner och tänker, detta ska helst göras samtidigt som en faktiskt äter. Detta för att kanske kunna hindra ett dåligt beteende, t.ex. kräkning. Det känns bra men läskigt. Vi får se hur det går.

3 kommentarer:

  1. Jag vet att du kämpar. Du är bra! Kramar<3

    SvaraRadera
  2. åh jag tror på dig!
    Hur tycker du stepwise fungerar i sin helhet?
    Det är vad de vill sätta mig på nu när det här eventuellt drar igång och jag
    är lite nojig... för som du säger känner jag mig inte sjuk nog även om den jag prata med igår oroade sig för min säkerhet och hälsa.
    Kram på dig, kämpa på <2

    SvaraRadera