måndag 29 juni 2015

Jag vill inte andas just nu.

Nej, det gick ju åt helvete ganska fort. Kom hem en dag och då hade Erik bakat kärleksmums och varit så himla söt och fin. Åt det och hamburgare han fixat. Kunde inte låta bli. Det enda positiva är att jag jobbar en del nu. Dels drar det ju in pengar, så klart, och dels så får jag röra på mig. Två flugor i en smäll! Köper och beställer kläder trots att jag inte borde. Dels har jag tillräckligt med kläder, dels är jag ju inte nöjd med kroppen, dock skulle nog kläderna passa även om jag gick ner i vikt men ändå.

Åh jag vet inte. Varit ledig idag. Ångestfylld dag. Inte gjort något vettigt. Fixat lite disk bara. Har inte ens klätt på mig. Känner mig så deppig. Känns som att jag dels vill att Capio ska höra av sig och dels inte. Jag vill för att få hjälp att må bra. Men jag vill inte för det verkar så himla jobbigt och jag känner mig inte ett dugg "värdig". Så sjukt och ologiskt men så känns det. Jag känner mig inte ätstörd just nu, känner mig bara tjock och lat och äcklig. Samt värdelös. Som att jag inte förtjänar hjälp. Andra är sjuka, andra mår sämre.


Trött på livet. Känns som att en bara väntade och väntade på sommaren och nu när den är här så hittar jag knappt på något ändå. Jag känner mig så ensam. Jag har inte särskilt många vänner, inte särskilt många jag ens vill träffa. Det blir svårt då. Just nu vill jag bara att livet ska vara som i en härlig, romantisk komedi. Fast utan de klyschiga nedgångarna. Allt kan bara få gå uppåt. Förutom vikten. Den behöver gå neråt. Fan, hur länge ska jag tänka så här? Jag kommer aldrig vinna den här kampen, jag slåss med mig själv och då blir jag en förlorare oavsett vad som händer. Även när jag vinner. Svamlar som fan.

Hur mår du? Hur har din dag varit?

3 kommentarer:

  1. Du förtjänar hjälp även om andra mår sämre och som du vet är känslorna du beskriver också en del av sjukdomsbilden.

    Jag hejar på dig fina

    SvaraRadera
  2. Oavsett om du är ätstörd eller inte behöver du nog hjälp att hantera dina känslor om dig själv. Du är vacker och stark! <3

    SvaraRadera