måndag 6 juli 2015

Capio och ångest.

Livet snurrar på som vanligt. Jobbade hela helgen och det var fint väder, nu när jag är ledig regnar det. Både bra och dåligt. En ursäkt att stanna inne men synd då jag gärna skulle vara ute också. Jag känner mig tjock som vanligt. Åt potatis igår, det var jobbigt. Samtidigt var det inte jobbigt att äta choklad. Så jävla konstigt.

Förresten så har Capio hört av sig. Jag ska dit den 26/8 så det är ju ett tag kvar men känns ändå skönt att ha något inbokat, att de inte glömt bort mig. Vidare har jag och Erik bokat in en weekend till Barcelona den 28/8-30/8. Vi ska även åka med hans kompis och kompisens flickvän. Det ska bli roligt, vi har pratat länge om att åka tillsammans. Lär dock vara jobbigt också, rent matmässigt osv. Jag och Erik lär också åka utomlands en vecka, 15-22/8. Vart är inte bestämt än men det är enda gången under hela sommaren som jag är ledig i åtta dagar i sträck, vilket göra det möjligt att resa. Jobbar en fredag, åker på lördag, kommer hem lördag, jobbar söndag.

Igår när jag kom hem, slut efter jobbet stod Erik och lagade mat och bakade. Därav potatis. Så himla gulligt dock. Kändes skönt att få känna sig lite normal, även om ångesten var närvarande. Nu har jag precis sett ett avsnitt av Orphan black. Nyss börjat med säsong två, ganska bra enligt mig. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Borde duscha. Orkar inte just nu. Varför känns allt så ansträngande? Inte ens orkat klä på mig än. Varit uppe i en och en halv timme.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att ni ska resa! Barcelona vill jag också åka till!
    Jag tror det kommer kännas skönt för dig att få stöd utifrån när det gäller ätstörningen, hoppas verkligen du kommer tycka att de är bra på capio.
    Jag har själv en tid till ätstörningsenheten, veckan innan dig.

    kram

    SvaraRadera