måndag 29 december 2014

Trött.

Jag är trött på att må så här dåligt över min kropp. Trött på att vara lat. Trött på att känna fettet överallt. Trött på att bara äta, äta och äta. Jag hetsar inte längre och det är väl det enda positiva med mitt ätande. Överäter ibland, äter för lite ibland. Ibland lagom. Men aldrig normalt. Jag vet inte hur man äter normalt. Hur kan man äta flera mål med riktig mat? Hur vet man att man faktiskt är hungrig? Eller mätt? Fast jag orkar inte ta reda på det så det spelar ingen roll just nu.

Just nu vill jag börja planera mat, räkna kalorier strängare och träna igen. Jag är lite sjuk så kan inte träna än men hoppas att det går efter nyår. Åh, varför är det jämt ny vecka, ny månad och nytt år som ska vara starten? Aja, ska försöka att äta okej till dess. Idag har jag ätit två rader choklad. Bra start. Hälsosamt. Struntsamma. Jag har gått runt i stan i tre timmar så det är ju bättre än inget. Annars har jag inte ätit något än. Får se vad det blir för middag. Funderar på soppa. 350 kalorier. Varmt och gott.

Har ganska nyligen kommit hem. Kollade runt på mellandagsrean. Hittade knappt något. En kjol till mig och en tjocktröja till Erik. Lite smink på Kicks. Så nu sitter jag vid datorn med ett glas med cola zero och is. Känner mig tjock som vanligt. Vill typ skära bort mina ben. De är värst. Alltid varit. Hoppas på att ändra på det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar