söndag 1 mars 2015

Fuck.

Jag är så jävla trött på mig själv. Trött på att vara så tjock. Trött på ångest. Trött på hjärnspöken. Jag vill inte mer men det verkar aldrig komma en förändring. Alltid samma cirklar. Allt går runt. Jävla skit. Funderar på att söka hjälp. (Igen. Dessa jävla cirklar.) Jag flyttar om typ två månader med Erik. Är så jävla rädd att börja kräkas då. Är typ 90 % säker på att jag kommer göra det då. Fan. Tror jag kommer hetsa, spy, nattträna och svälta på ett sätt jag inte kunnat göra hemma. Hur som helst så kommer jag aldrig bli frisk utan hjälp. Aldrig komma undan ångesten.

2 kommentarer:

  1. Jag råder dig verkligen till att inte spy. Jag har svält, hetsätit och spytt till och från i perioder i ungefär 5 års tid, värst var det för ca 2-3 år sen då det och då stoppade jag ofta fingrarna i halsen flera gånger om dagen. Svimmade ofta, hade noll ork eller livsglädje och nu är jag nästan spyfri med vissa små återfall men har starka symtom som yrsel, flushing i ansiktet, domningar, dåliga blodvärden osv som helt pajar mitt liv. Både jag och läkarna misstänker att det är någon slags histaminintolerans som har utvecklats i samband med bulimin och mitt egna misshandlande av mitt inre. Med andra ord tål jag i stort sett inte mat. Det är inte värt det. Jag blev perfekt på utsidan men förstörde mig själv på insidan, och nu får jag verkligen sota för det och jag vet inte om/när jag någonsin kommer bli bra igen.

    Tips från mig till dig för att undvika hetsätande är att börja äta lågkolhydratskost. Det var det som hjälpte mig. Överäter man på protein och grönsaker är det nästan omöjligt att kroppen gör om det till fett, medans bröd, pasta, godis och övriga vita kolhydrater i stort sett sätter sig på kroppen direkt samt påverkar även ditt psykiska mående. Jag vet hur svårt det är men man måste se det som en livsstil, inte en diet, och försöka prioritera välmående framför utstickande revben och ryggradar. Ta hand om dig!!

    SvaraRadera
  2. När du känner för att börja hetsa så beror det på att din kropp skriker efter mat och näring så försök äta något som är mättande och nyttigt även om det känns jobbigt. Kram <3
    Är tillbaka och bloggar förresten. www.varautanattsynas.blogg.se

    SvaraRadera