onsdag 19 november 2014

Kanske är det därför jag vill bli fjäderlätt?

Det är tungt. Varför är det så tungt? Jag orkar inte. Jag ser till att vara så upptagen som möjligt för att slippa tänka, slippa känna. Tyvärr fungerar det inte så jättebra men det är bättre än ingenting.

Igår gick jag upp klockan fyra på morgonen. Började jobba kvart i fem. Jobbade sju timmar. Sedan skola. Kom hem runt sex. Hängde med Erik ett litet tag innan vi stack till Olearys för middag. Hans favoritlag spelade hockey och de vann så det var trevligt. Dock hade jag sjuk ångest av maten. Åt typ hälften av fisken och 75% av pommesen. Ångest. Hade ätit kanske 200 kalorier under dagen men kan ju säga att det där jobbet brände bort dem lätt.

Efter det gick vi hem. Erik sov och jag tänkte plugga men däckade en timme. Sedan gick vi på nattpremiär av Hunger Games. Den var bra. Köpte godis men åt inget. Kom hem halv tre men somnade fyra. Så var uppe i 24 timmar förutom den där timmen efter maten.

Idag har jag tagit ut mitt löshår. Känns både bra och dåligt. Vet inte om jag kommer göra om det eller inte. Nu sitter jag i stan. Ingen skola idag men ska jobba med läxhjälp kl 16. Så åker väl från stan ungefär en timme innan det. Ska försöka boka en tid hos tandläkaren samt plugga lite. Känner mig trött och så tjock. Tjockare än alla. Kroppen kändes bra imorse men när jag tog ut löshåret jämförde jag mina ben med tjejens som tog ut det. Ångest. Sedan började hon prata om sin diet. Dunderångest. Ville bara be henne hålla käften. Ville försvinna, vill fortfarande försvinna. Åt det dumma godiset idag. 500 kalorier bara sådär. Jag orkar inte mer. Jag är så jävla äcklig.

Ska avsluta inlägget med något positivt. Fick A på min juridiktenta. Trodde jag skulle få F typ. Känns sjukt bra, blev så förvånad! Skakade i princip. Första salstentan och första juridikskursen. Ah, det känns ju bra i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Duktiga du!! :D måste vara sjukt jobbigt att gå upp 4. Jag gick upp vid 5 när jag praktiserade och jag tyckte det var sjukt jobbigt, fast det kan ha varit för att grannarna festade till 3 varje natt...

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara säga något varmt och fint som gör livet bra och roligt. Att det slutar göra ås förbaskat ont för människor som är fina som du. Jag undrar lite vad dom orden skulle vara. Jag hittardom aldrig fast jag letar och letar. Tills jag finner dom får jag nöja mig med floskler och virtuella kramar. För jag tror på att några ord är bättre än inga oavsett om dom är helt rätt eller inte.

    SvaraRadera