tisdag 21 oktober 2014

Jobb och skola.

Tack för svaren på förra inlägget men tror ni missförstod frågan. Jag frågar inte om hur jag ska motivera min kropp, (Tipsen var koffeintabletter och Celsuis), utan mitt sinne. Jag är inte så bra på att träna. Kommer in i träningsperioder, olika långa men inget som håller i sig för evigt liksom. Vill inte ha det så. Vill träna regelbundet men jag har ingen aning om hur jag ska lyckas med det.


Idag har jag först haft en föreläsning i skolan i hyresjuridik, inte så roligt... Vill bara att kursen ska vara klar så vi kan gå över till sociologi och socialpsykologi. Efter föreläsningen åkte jag till läxhjälpsjobbet. Det gick bra. Jag tycker nästan alltid att det är roligt och tiden går faktiskt fort. Dock går den mindre fort när man har en timmes resa hem. På vägen hem köpte jag en Ben & Jerry. Åt det faktiskt inte. Det stor kvar i frysen!!! Har inte ätit så mycket idag. Först på väg till jobbet köpte jag en macka med lite ost och skinka.. (WHY!?) Räknar på 400 kalorier. Sedan åt jag en macka hemma, fast bättre bröd, från Eriks jobb och endast med skinka. Dock var den större så jag räknar att den också var på 400. Om den var mindre och den första mer så spelar det väl ingen roll. Åt även lite godis. Kanske fem-sex sura bitar? Ingen aning om vad de innehåller men vi kan väl säga att jag ligger på runt 1000 kalorier idag.

3 kommentarer:

  1. Ah! Hur får man sin hjärna att vilja lyfta på rumpan och komma iväg? Bra fråga, jag väntar ivrigt på svar jag med :P

    SvaraRadera
  2. Försök hitta något mål med träningen, och då menar jag något annat än att bränna kalorier/gå ner i vikt - för jag är övertygad om att det aldrig är ett hållbart mål, det leder bara till ångest i slutändan. Hitta en träningsform som du tycker är rolig och som du blir intresserad av så kommer du hitta motivationen, du kommer utveckla ett (fysiskt och psykiskt)behov av att träna och du kommer få regelbundenhet i träningen. Försök att inte ha för höga krav på dig själv, gå inte ut för hårt utan låt det ta tid. Träna inte för att slippa ångest eller för att kompensera - tro mig, då tappar du bara motivationen.

    SvaraRadera
  3. fina du, vill inte låta elak nu men jag tror att regelbunden träning är någonting som man bara lyckas med när man är frisk, som bara ett hållbart psyke klarar av och du verkar väldigt skör precis som jag. har också träningsperioder, kan fungera ända upp till ett halvår som högst, men sedan så bara dippar jag totalt och förstör för mig själv. så håller det på så, om och om igen. man börjar på nytt och faller i ångesten. det är nog det sjuka som förstör, det fungerar inte som ätstörd det där med regelbunden träning för det blir alltid bara maniskt och mani håller inte en regelbunden nivå. hoppas du förstår vad jag försöker få fram, haha? det är iallafall vad jag tror.
    styrkekramar <3

    SvaraRadera