lördag 10 mars 2012

Den sjuttonde februari.

Jag vaknar. Ser massa rök och tänker "Vad i helvete?". Vänder mig så jag kan se TV:n, som är mittemot sängen. Den brinner. Jag väcker Erik direkt, allt går så fort. Jag tänder lampan och vi kastar oss upp. TV:n står i riktiga jävla lågor. Erik drar ut sladden och drar den mot mitten av rummet, han försöker släcka elden med ett täckte. Vi märker då att det brinner I TV:n och inte bara på. Jag får på något sätt med mig datorn ut någon gång under detta, men glömmer den sedan i korridoren. Springer in igen för att hämta Erik men vi hittar knappt ut. Allt blir rökfyllt så fort. Vi lyckas ta oss ut till slut. Erik har på sig ett par kalsonger, jag en t-shirt och ett par trosor. I porten möter vi en granne som ringer efter brandkår. Vi hade inget brandalarm men det hade bostaden, så när vi öppnade dörren så tjöt det av bara helvete. Vilket väckte lite fler grannar.

Polisen, brandkåren och ambulans kom till slut och i början satt jag och Erik i polisbilen och pratade med två poliser medan vi fick syrgas. Vi satt i en sådan där stor polisbil så det satt en granne med oss där bak. Slutade med att Erik åkte först in till Södersjukhuset, sen jag, sen den tredje killen. Jag tyckte att det var jävligt onödigt med ambulans och hela skiten. Ville typ till skolan och ha min muntliga redovisning på engelskan. Glömde datorn så den bad jag om också, fick dock inte.

På sjukhuset försökte man ringa mamma och hennes sambo flera gånger, fick inte tag på dem. Var tvungen att ta blodprov, vilket jag inte gillar. Usch! Erik fick dock tag på dem till slut men han låg på vuxenavdelningen då han är nitton. Jag är sexton och låg därför på barnavdelningen. Hur som helst så fick jag tag på mammas sambo samtidigt som Erik, så Ozzy fick prata med oss samtidigt typ. Mamma och Ozzy kom efter ett tag men drog då de insåg att vi inte ens hade kläder och skor. Då var klockan runt sex kanske, på morgonen. Det började brinna vid tre.

Erik blev utskriven snabbt och var vid mig efter bara någon timme. Han fick någon medicin, som skulle tas i några dagar för att förebygga lunginflamation. Mig höll de fast i åtta timmar. De fick i mig, Erik och min mamma lite frukost. Ozzy åkte fort iväg för att jobba. Min pappa kom in så fort han kunde. Jag var tvungen att röntga lungorna men det såg bra ut. Så eftter dessa åtta timmar åkte vi äntligen hem. Jag och Erik var tvungna att bada för att få bort all sot, så det var bara att skrubba!

Tänkte kanske lägga in bilder på hur lägenheten såg ut då vi fick komma in efteråt. Vill ni det? :)

And that´s one story of mine.

1 kommentar: