lördag 22 september 2012

Kakångest.

Igår så följde jag och Erik med vår kompis Alexandra till Gröna Lund. Där vi spelade lite, åt och kollade The Hives. Okej, jag och Erik har typ aldrig lyssnat på The Hives tidigare och gav upp efter 40 minuter i regn och kyla. Vi tog oss till "Matvraket" som var varmt och inomhus men vi åt inte. Fast vi hade redan ätit. Åt mjukglass förfan hahah, i regn och kyla. I en väldigt tajt publik där alla stod och hoppade och tryckte fram och tillbaka. Några kollade lite konstigt på mig, skitsamma!

Erik vann på ett sådant där hjul btw, han hade aldrig gjort det förr så han blev gladledsen. (Det var inte godiset han ville ha riktigt!) Så nu har vi en sådan där flaska med två kilo choklad. Mars, Bounty, Snickers och Twix, I will be so fat!

 
Ignorera hur suddig bilden är och hur ful och förstörd jag ser ut.
 
 
 
 
 
Jag ska nog, trots att vädret är kallt och pissigt, gå ut för en PW/joggingtur. Jag blandar ju så fint! Bra kondis, not haha. Någonstans måste man börja! ;) Plus vägde mig idag och vet inte riktigt till hundra hur bra siffrorna stämde. Lite mat i magen och så. Struntsamma nu ska kilona bort, hoppas motivationen håller. Var faktiskt en bild på 9gag som peppade mig. Kan visa! Dock står det i "kJ" istället för kcal, tänk på det!
 
 
 
Sen kanske frukt inte mättar i längden men det är ju gott och man får så mycket mer! Åh vill köra nu! (Trots detta, innan jag såg bilden och tänkte lite, så åt jag fyra små kakor och en chokladboll..) Hamnat på 610 kalorier. Inte lite du! 55 gram chokladboll, man får ju chansa lite på ShapeUp men verkade rimligt, alla är ju ganska lika! Sedan fick jag ta ett annat kakmärke för mitt var inte inlagt. Fyra kakor blev 376 och 55 gram chokladboll blev 233 kcal.
 
HAHAHA scannade in kakorna med Shape Up, står att 100 gram är 99 kcal. Vafan? Står ju på paketet att det är 500kcal per 100 gram. Åhhh ångest.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar