fredag 11 maj 2012

Maten igår.

Igår åt jag jättenyttigt!

Kom till skolan, drack en Fanta och åt en macka jag köpt på vägen. Åt ingen lunch för att jag var mätt. Men åt lite smågodis, kom hem och min middag blev två Snickerglassar och en bit daimtårta.

Tjatade på mor om mat hur länge som helst, sedan blev det så här:

Jag: Mamma..!
Mor: Mm..?
Jag: Vad ska du äta? Ska du äta!?
Mor: Hmm.. vet inte.
Jag: *Suck!* Kan inte jag äta massa socker bara då?
Mor: Visst.

Jag: *Äter en Snickerglass.*
Mor: *Tittar på mig.*
Jag: *Går ut i köket för att hämta en till glass plus en bit daimtårta. Skrattar när jag kommer in i vardagsrummet igen.*
Mor: *Fortsätter att prata i telefon och sneglar på mig.*



JAG ÄR SÄKER PÅ ATT HON TYCKTE ATT JAG VAR TJOCK!


Men vi kan säga att jag tröståt, eller var väl bara hungrig men det var faktiskt synd om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar