lördag 16 augusti 2014

FUCK IT!

Har triggat mig själv som fan, genom att ha kollat mer på de där bilderna på mig själv som jag skrev om i förra inlägget. HUR kunde jag låta den kroppen försvinna? Visst, den var inte perfekt eller mitt mål men just nu skulle jag vara ÖVERLYCKLIG om jag fick se ut så igen. Jag måste gå ner i vikt, jag måste. Det här går inte längre. Jag har gått upp allt för mycket. Ångesten håller på att döda mig och dessutom har Erik inte smsat på över 1,5 timme. Han är ute och dricker med några kompisar, vilket bara ger mig ännu mer ångest.

Jag känner mig så fruktansvärt äcklig. Jag måste ner sju kilo NU! Hade klockan inte varit så mycket så hade jag fan dragit till gymmet nu! Jag behöver era bästa tips nu. Tabletter, ersättningsgrejer, träningsövningar! ALLT ni tycker ha funkat bra. Inga självklara tips som "Promenader!" nu. Jag måste säga att jag inte kan fasta, iaf inte särskilt mycket. Dessutom vet jag inte hur lågt kalorier kan gå då min pojkvän verkar ganska inne på att jag ska söka hjälp. (Hatar att jag tog upp det...)

Imorgon ska jag och Erik till mina kusiner, då deras mamma fyller 40. Det är "öppet hus" från 16-22, så lär inte vara så stenhård koll på mat men lär vara tvungen att äta. Förhoppningsvis äter jag inget mer än där eller eventuellt lite mer beroende på. Måste göra en plan nu. Helst inte över 1000 kalorier är huvudtanken men ska försöka att acceptera om det råkar bli mer ibland, för annars sätter jag bara igång hets-hjärnan. Jag måste sluta hetsa.

Fan, jag som sett emot helgen då jag och Erik ska vara lediga tillsammans. Nu vill jag bara vara själv och träna och svälta.

Okej, jag behöver tips helt enkelt! Ovanliga som man inte tänker på gärna. Inte "Gå promenader och ät sallad." Gärna mot hetssug också!

8 kommentarer:

  1. sv: Du har så rätt, har man UNS är man fejk enligt världen. Riktiga ätstörda har anorexia, möjligtvis bulimi, men vi med UNS är bara ute efter uppmärksamhet, typ :/

    Koffein hjälper mot hetssug. Jag tar 3 tabletter, men jag tar dem oftast med efedrin (68mg) och vill inte gärna lägga upp länken här. Vill du ha adressen till där jag köper efedrin så är min email adress idnwgu[at]gmail[dot]com

    SvaraRadera
  2. Jag minns att du vägrade äta under 1200 kalorier innan för att det kunde förstöra ämnesomsättningen. Jag tycker att du ska köra på det igen! Och våga äta stora portioner så att du blir mätt och inte går runt hungrig (vilket kan trigga hetssug). Träna och våga bygga muskler (ju mer muskler du har, desto större ämnesomsättning = du bränner mer kalorier i vila), samt släng in ett par konditionspass i veckan för stundens förbrännings skull. Något som jag har testat på i några veckor eller så (inte jättestrikt dock) är periodisk fasta. Du kan googla på det så den här kommentaren inte blir ljusår lång. Jag kör på frulle klockan åtta och sista målet klockan sex på kvällen. Omkring elva till ett/två på dagen tränar jag. Hitta det som passar dig och du, ta hand om din kropp! Du kan älska din kropp för att den bär dig samtidigt som du kan vilja förändra den. Ät mycket grönsaker och se till att få i dig så mycket näring som du kan. Jag vill att din kropp ska må bra, vill inte du det?

    Sv: Jag vet inte varför jag är tillbaka här igen eller hur länge jag stannar. Allt jag vet är att jag vill gå ner i vikt, även om jag inte gör det lika drastiskt som innan. Någon dag ska jag bli frisk, men just nu. Nu behöver jag gå ner i fettmassa. Massa, massa kramar! <3

    SvaraRadera
  3. Och du, börja inte med efedrin. Det är en form av en drog och ett dopingspreparat. Jag fattar inte varför någon skulle vilja rekommendera någon annan till att börja knarka! Nej, usch och fy!

    SvaraRadera
  4. Lågkalori mat med mkt volym mot hets/överätning: kål, hericot verts, sallad, gurka, tomat, omelett, popcorn, tofu osv.

    Ät salt, citronvatten . Finns en lista någonstans med mat man kan äta om man är sugen på typ godis, glass osv.
    Kan se om jag hittar den :D

    SvaraRadera
  5. Alltså åååh, känner EXAKT likadant som du! Vill bara ner, ner, ner

    SvaraRadera
  6. Jag har tyvärr inga tips mot hetssug som du vill höra, eftersom det enda som funkat mot hetssug för mig var att äta "normalt". Men se till att du får i dig alla vitaminer och mineraler du behöver eftersom brist på det kan leda till ännu värre sug. Och kram <3

    SvaraRadera
  7. Börja inte med någon drog, tänk om du just är den som blir beroende av det.
    jag brukar titta på olika victoria secret övningar och haka på dem för det är 10minuter långa bara.
    https://www.youtube.com/watch?v=PWEdJRRndkQ
    https://www.youtube.com/watch?v=sNbgaujdVK0

    SvaraRadera
  8. Jag måste bara säga en sak, efedrin är livsfarligt. börja inte med det, vad du än gör. det är inte värt det även om de är lockande. tro mig, jag har varit där och vänt... de förstörde min kropp för resten av livet.
    något att tänka på är dock att äta, ja, men försök fylla de festa kalorier du få i dig i form av protein, protein kan aldrig omvandlas till fett!
    Håll lowcarb kost också, de tömmer glykogendepåerna så tillslut blir ditt bränsle fettlagren. att äta kolhydrater och fett under olika måltider är också bra, då lagrar man inte in lika mycket av det.
    Och ANDAS! de kommer inte gå på en natt och det är okej!
    annars faller man lätt in i hets. åt båda hållen.

    Jag skulle kunna göra en hel lista, en halv bibel känns de som. vet bara inte vart jag ska börja och vad du är ute efter.
    Hoppas du får något tips iallafall annars får du höra av dig med mer specifika frågor så kan jag hjälpa dig.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera