torsdag 21 augusti 2014

Glad men pank!

Intag: Ca 810 kalorier.

 Jag har haft en bra dag idag, jag tar det från början. Som ni vet så var jag uppe sent igår, däckade någon gång runt halv sju. Vid halv sex så bokade jag en tid för att färga ögonfransarna klockan halv tre, väldigt spontant och kul! Däckade vid halv sju när Erik gått till jobbet. Gick upp kvart i två. Fixade lite innan jag drog och tog ut pengar. Kom till salongen. De frågade om jag ville göra ögonbrynen och jag tänker "Varför inte?". Sagt och gjort. Färgade fransarna svarta och brynen ljusbruna. Är nöjd men lite ovan vid brynen. Efteråt gick jag upp till centrum där jag säkert var i 1,5-2 timmar. Köpte två ansiktsmasker, en förpackning med små "plåster" mot pormaskar, en ny mascara och ett läppstift som påminner om ett läppglans. Perfekt! Tycker ofta att läppstift blir för hårt och läppglans blir för lätt, så hoppas denna är bra. Sedan köpte jag mjölk till mamma och en soppa jag aldrig åt.

Väl hemma har jag suttit och kollat upp massa smink m.m jag vill ha. Är pepp på att börja fixa mig lite mer. Får sådana ryck ibland. Antar att jag är trött på min ful/äckel-period där jag bara tvättar håret om jag måste.. Hah. Hoppas det blir bra i alla fall. För några minuter sedan hade jag en ansiktsmask och nu sitter jag med ett sånt där pormaskplåster på näsan. Hoppas att hyn blir lite bättre! Jag skulle vilja göra detta en gång i veckan i alla fall. Dessutom vill jag köpa en scrub/peeling för ansiktet också. Åh, min ekonomi klarar inte det här. Vill bara shoppa, shoppa, shoppa! Behöver verkligen pengar. Hoppas verkligen att jag får ett jobb snart. Antingen läxhjälpsjobbet jag var på intervju för i måndags eller Donken-jobbet som jag ska på intervju för på fredag. *Hoppas*


Edit: Blev så ledsen nu... Skulle testa nya läppstiftet för att se om jag passar i det. Öppnar. Kollar ner. Fel färg. Vafan... Testar. Passade inte särskilt bra. Detta var mer rödrosa än den relativt ljusa rosa jag trott att jag tagit. Någon måste ha ställt fel stift på fel plats. För jag tog bara ett på den där raden där rätt test-stift var. Fan vad onödigt. Fan vad ledsen jag är. 120 spänn borta helt i onödan. Kanske köper rätt imorgon, får se. Mest bara arg och ledsen nu. Blööö, ilands-problem.

2 kommentarer:

  1. Du kan säkert byta ut läppstiftet om det låg på "fel ställe" eftersom butiken har gjort falskmarknadsföring :) tror jag...

    SvaraRadera
  2. Så störande när folk lägger smink på fel plats så man får fel färg >.>

    SvaraRadera