fredag 1 augusti 2014

En bra dag, trots socker.

Intag: Runt 1600 kalorier. 


Ugh. Det som spårade var när jag kom hem. Eller spårade är val att ta i. Låg på 1300 när jag kom hem.. Ändå åt jag typ 300 till. Sjukt onödigt. Vill hetsa. Ska inte.

Haft en bra dag i övrigt. Överraskade som sagt Erik. Gick upp till centrum. Köpte en presentpåse, en nalle med ett hjärta det stod kram på och massa sött godis. Typ chokladmandlar i en liten söt påse och massa söta saker från Lagerhaus. Sedan fixade jag även två biobiljetter till Sex Tape. Mötte honom vid tunnelbanan Han var inte alls beredd på det. Det var fantastiskt att se honom så glad. Särskilt när jag fick höra att han hade haft en jobbig dag. Bra tajming eller vad? Jaaa, jag är töntig. Deal with it.

Imorgon åker han dock till Nynäshamn där han ska jobba hela helgen. Gulligt nog har han tagit ledigt på måndag. Så under helgen ska jag försöka att äta bra och träna. Efter bion så handlade vi. Lättglass, frysta hallon, en Skyr, minikeso, riskakor, äpple, päron och fetaost light. Tror det var det. Känns bra att ha massa safe foods hemma. Åt ju tyvärr en del skit idag, särskilt under bion. Ugh. Åt liksom inte förrän 18 idag. Åt en Subway, resten av kalorierna är från skit. UGH, JAG ÄR SÅ DÅLIG. Måste skärpa mig. Är ändå glad att det inte är ett överskott på kalorierna, som typ hela sommaren bestått av annars. :(

Så imorgon ska jag försöka äta nyttigt också. Tänkte försöka äta frukost. Kanske proteingröt (gröt med proteinpulver) eller frukt med keso+kanelknäcke eller något annat. Vi får se. Har massa blandade cravings. Några bra och några dåliga. Tänker lista dem för att jag har så tråkigt. Har sett "klart" Awkward. (Ja på en och en halv dag ahah!) Var dock bara två säsonger plus ett avsnitt på tredje. Sedan tog avsnitten slut på swefilmer och jag hittar ingen bra stream. Bryr mig inte om text men hittade inte ens en stream som funkade. UGH. Ska leta mer snart tror jag. Först listorna!


Dåliga cravings
Munkar/Donuts, både med och utan fyllning.
Bröd med nutella.
Choklad.
Chokladcrossiant.
Hallonwienerbröd.
Nudelsoppa. (GE MIG!!!)

Bra cravings
Proteingröten. (Inte testat men sugen på gröt i alla fall.)
Frukt, keso, kanelknäcke.
Pastasallad.
Kyckling med tillagade grönsaker.
Kokt ägg. (Vitan.)
Lowcarb-bröd med skinka.
Soppa, typ Varma koppen eller tomatsoppa.

3 kommentarer:

  1. Du är inte dålig Natta. <3
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Den här sidan funkar alltid perfekt för mig, och de hade Awkward! http://streamallthis.is/watch/awkward/

    SvaraRadera
  3. Åh nu blev jag sååå sugen på nutella, mums!

    SvaraRadera