lördag 9 augusti 2014

Noll näring.

Idag har jag både hetsat och svultit. Jag ska förklara svälten. Jag svälter mig på näring. Har inte ätit mat alls idag, inte ens något liknande som en macka. Jag hetsar skit och tillåter mig sällan näring. Inte konstigt att jag fortfarande har massa yrsel osv. Till och med när jag  sträcker mig efter ett glas eller lägger mig ner istället för att sitta. Eller ställer mig upp.  Eller duschar. Eller vad som helst. Får antingen yrsel eller ett slags tryck över huvudet.

Igår var det mest liknande mat jag åt var mackor. Tre skivor vitt bröd med smör. Noll näring. Ni hör ju hur dålig jag är. Vill bara dö. Fattar inte hur jag kan leva i den här kroppen,  fattar inte hur någon kan låta mig leva i den här kroppen.

3 kommentarer:

  1. Jag är likadan, det är sällan jag äter ordentlig mat. Det är så jävla dumt, man slänger i sig mängder av kalorier men får ingen energi alls.

    Jag känner dig inte men blir ändå ledsen när du skriver så negativt om dig själv. Det kanske inte går bra för dig med maten, men det gör inte DIG dålig. Du tar dig alltid tid till att skriva stöttande kommentarer till andra trots att du själv inte mår bra, då är man en fin människa! Kram <3

    SvaraRadera
  2. Du är en så fin människa rakt igenom, det måste du veta. Som hen ovan skrev, skriver stöttande kommentarer till andra osv <3
    Jag mår dåligt när jag får veta att du mår så pass dåligt..
    Snälla, försök sluta kräkas. Det är svårt, det förstår jag, men försök.Försök för din egen skull <3 jag finns <3 kram

    SvaraRadera
  3. Har haft samma problem som dig tidigare med att man svält sig själv hela dagen. Sedan kommer kvällen och hetsandet börjar. För mig var största problemet att jag var ensam med mina tankar på kvällarna och därför började jag hetsa. Har du försökt med att bryta ditt mönster? Ge dig ut på promenad, ringa en vän eller vad som helst. Bara för att få tankarna på annat? Det var det som räddade mig och nu hetsar jag betydligt mer sällan. Jag ser till att vara med någon eller på ställen där folk kan se mig. Min största rädsla är nämligen att någon ser när jag äter :) Hitta vad som peppar dig! Du kommer klara detta! Vi är många där ute som stöttar dig <3 Lycka till!

    SvaraRadera