måndag 16 april 2012

Norrtälje + liten olycka!

Ah, när vi vaknat så gick vi ut i vardagsrummet och satt med Amila. Vi såg lite på tv, ganska sega program som hon ville se. Top model, project runway och Victoria secret show typ. Hahah, men man blev ju lagom sugen på kropparna!

Efter ett tag kom pappa hem och vi snackade och åt middag. Kycklig, sås, pasta. Sen film, askonstig asiatiskt film. Efter den la vi oss, haha. Seg dag, dagen efter var bättre. Vi gick upp och umgicks med far och Amila. Efter ett tag så gick vi upp på vinden för att kolla efter mitt Play station 2 som vi hittade, plus kort och massa saker! Så tog med lite av det hem till mor, kul!

När vi kom ner från vinden så hade Denis och Sany, Amilas barn, kommit hem. Alla chillade tills det var dags för alla förutom mig och Erik, som tittade på hockey på tv:n alltså, att dra till något tennisstället. Sany och Denis skulle mötas, Sany vann! Vilket är kul tycker jag! För Denis är så jävla kaxig, hahah!

De kom hem och började laga mat, jag och Erik gick till Ica för att köpa mat. Blev pommes, bea-sås och grillad kyckling. Hahah, vi är tjocka. Gott var det! Vi hade köpt godis dagen innan, och ändå köpte vi mer socker då. Hahah, typ Daimtårta! Vilket är sjukt gott så mm, mums ge mig!

Vi bestämde oss för att köra något "Eye Toy"-spel, tror det hette så. Går ut på att man ska göra olika saker, tv-spel. Alltså typ springa, bowla, slåss m.m. Man använder sig av en liten kamera som man stället på tv:n. Var roligt! Vi var tre lag! Jag och Erik, pappa och Amila, Denis och Sany. Var fan roligt och när man skulle ta lagbilder så fuckade alla ur och blev "skitsöta"! ;)

Efter det åt vi Daimtårta och glass, eller vissa tog glass och vissa Daimtårta. Förutom Erik, han tog båda. Säger ju att vi är tjocka! Men jag åt mest Daimtårta, för det är gott! Hur många gånger har jag sagt det? Inte tillräckligt!? Okej, Daimtårta är väldigt gott!

Sedan spelade vi Geni typ? Alltså ett spel-spel, inte tv-spel. Var kul, typ frågesportsspel. Och självklart vann jag! Långt före de andra också, sjukt bäst man är! Efter spelet var klockan mycket och alla gick och la sig, jag och Erik sov i vardagsrummet. För bäst med plats och vi skulle upp sjukt tidigt! Först spelade vi, okej jag, lite Playstation spel men det gick inte bra och var segt och tråkigt.

Erik somnade vi två medan jag var upp till halv fyra. Duktig tjej! För kvart över sex ringde alarmet. Vi drog till bussen och var där någon minut i halv. Så bussen skulle komma om ca fyra minuter, nice tänkte vi. TILLS Erik inser att....... dundunduuuuun! Hans mobil är försvunnen! = Vi går tillbaka hem till far för att hämta den. Segt som fan, för det hade ju snöat och skit.. Tillbaka till busshållplatsen, så klart missade vi bussen inget snack om saken. Fick vänta i 17 minuter på nästa och Erik blev lite sen. Stackarn! Jag var awesome och kom hem till mor innan halv nio. Tänkte sova men såg att jag skulle vara tvungen att bädda hela sängen så då blev jag lite "Fuck this!" och gick ut i vardagsrummet och var social istället. Mor är ju en sådan där som vaknar sjuuukt tidigt på morgonarna, Ozzy gör också det ibland så han var uppe!

Efter ett tag drog de, för att göra något trams. När Erik kommer hem så blir Zoya, the dog, very happy. För hon är typ in love with him. Älskar svengelskan här, lol. Hon skadade sig ju lite när vi var hos mormor, alltså svansen. Så nu viftade hon på den och slog tyvärr upp såret. Erik ropade och jag kom ut och var lite wtf man? För mor hade sagt att det nyss blivit bra. Seeegt! Erik fick torka lite blod på golvet, väggar och möbler. Samt ringa mor och be dem komma så fort som möjligt. Vi vet ju inte hur man ska tvätta och linda och allt det dära! Så jag satt på golvet och höll om min kära, lilla hund. Det var mysigt! Brukar typ mobba henne hela tiden men nu tyckte jag verkligen om henne.

Till slut kom mor och Ozzy hem, de fixade och nu har Zoya en plåstrad svans igen!

Kände att den röda tråden gick sönder här med, så ändrade rubriken från "Norrtälje!" till "Norrtäle + liten olycka!" hahah, jag är för underbar! Skriver mer om gårdagen och denna dag senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar