onsdag 14 januari 2015

Dum mamma.

HSGD-mål: 800.
In: 1090.
Ut: 300.
Totalt: 690 kalorier.


Helt okej nöjd. Tränade inte så mycket som jag ville och åt lite för mycket på kvällen men dagen är självklart godkänd.

Något som triggade väldigt mycket idag var mamma. Jag stod och ordnade kesellapannkakor till middag och hon gnällde på att jag åt upp all mat i princip. Hon frågade hon mycket det fanns kvar i frysen och jag sa två påsar, som blir typ en portion. Hon gnällde. Kände mig så jävla tjock och dålig då. Förlorade aptiten men åt för att Erik peppade mig och för att jag dessutom redan gjort i ordning maten.

Så sjukt trött på min mamma. Ena sekunden säger hon att jag måste äta mer riktig mat och sen nu när jag väl gör det så klagar hon på att jag äter för mycket. Alltså inte för att vara sådan men så jävla mycket äter jag faktiskt inte...

3 kommentarer:

  1. Jag tycker din mamma verkar konstig, man säger inte såna saker till sin dotter. Eller till någon för den delen. Tur att du har Erik iallafall, han verkar vara ett bra stöd :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Skulle du kunna skriva ut receptet på kesella pannkakorna? :)

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blev triggad. Vet din mamma om att du har en ätstörning?

    Vad vill du jobba med som socionom?

    SvaraRadera