lördag 10 januari 2015

Ingen träning.

Dagens HSGD-mål: 950.
Intag: 880 kalorier.


Blev ingen träning idag. Vaknade, satt vid datorn och sedan började jag plugga vid tolv. Gick segt. Helt plötsligt var Erik på väg hem och jag ville inte gymma om han var hemma. Speciellt nu när han har jobbat kväll några dagar. Imorgon är det helg så då jobbar han också kväll, då kan jag i alla fall träna.

Hur som helst så hade jag väldigt mycket ångest på grund av den uteblivna träningen. Bara låg i sängen och mådde dåligt när Erik kom hem. Hade inte ätit någonting då. Så det känns som att jag ätit mycket nu bara för att jag har ätit det på eftermiddagen och kvällen. Dock har typ allt varit nyttigt så det känns bra. Har dessutom druckit massa vatten. Minst 2,5 liter. Bara en burk cola zero idag. Känns bra.

Som sagt så jobbar Erik imorgon. Då ska jag hinna träna och plugga. Imorgon är även gränsen 1100 så känns som att jag kanske kan äta något lite mer onyttigt om jag är sugen då, särskilt om jag tränar. Vi får se hur det känns imorgon. Jag är rädd för att det ska bli som vanligt. Att jag blir för besatt av att träna, äta bra och lågt. Är rädd att det ska resultera i hets, som så många gånger förr.

Jag hoppas verkligen att jag kan klara det den här gången. Jag är dock stolt över att jag inte har haft en riktig hets på hur länge som helst, typ någon gång i somras tror jag. Kan inte minnas något sedan skolan började. Visst, jag har överätit men det har inte varit det klassiska hetsbeteendet så jag är glad över det.

Känns bra att dag fem på HSGD redan är avklarad. Ska lägga upp en bild på dieten för er som inte känner till/minns den. Som sagt har jag gjort några ändringar. Jag har inget krav på att träna, fast jag verkar göra det ändå. Samt att jag räknar kalorierna i frukt och grönsaker med.

2 kommentarer:

  1. Bra att du inte hetsat på så länge, stolt över dig.<3

    SvaraRadera
  2. När man läser din blogg så ser man att du är väldigt fast i din ätstörning. Är det inte värt att söka hjälp (om du inte redan gjort det?)

    Jag pluggade också till socionom och för din egen skull måste du börja med att hjälpa dig själv innan du hjälper andra.
    kram

    SvaraRadera