fredag 2 januari 2015

Gott nytt år!

Dn 30:de blev det väl runt 900 kalorier. Den 31:a vet jag inte. Under 2000, kanske 1500.  Igår under 2000 i alla fall. Idag ligger jag nog på 500 redan. Vet inte vad som händer idag. Har duschat och ska träffa en kompis i stan.

Jag hade en bra nyårsafton. Var hos pappa och hans familj med Erik. Var uppe till halv fem.

Jag har dock ångest över det nya året. Även om jag är glad över att året, där mormor och gammelmormor dog och mammas sambo lämnade oss, är över. Jag vill inte bli tjugo. Jag vill inte fortsätta vara tjock. Jag vill inte höra allt prat om nyårslöften där viktnedgång är i fokus. Jag vill inte.

Som Hannah säger så känns det som att ännu ett år med viljan att både bli frisk och tunn som luft är över och det nya har precis börjat. Det känns som att det kommer vara likadant. Den eviga kampen om ingenting. Jag tar mig ingenstans. Står bara still. Ätstörda beteenden men inget tillräckligt för att någon ska bry sig. Liten vilja att bli frisk men ingen kämparglöd som kan ta mig i mål.

1 kommentar:

  1. Hatar också allt tjat om nystart och viktnedgång. Känner mig inte ett dugg mer motiverad idag än jag gjorde i förrgår. Alla verkar tro att så fort klockan slår över till 00.01 på det nya året kommer nån med ett trollspö och gör alla peppade och glada.

    SvaraRadera