lördag 31 januari 2015

Styrkedag och fuskdag.

Torsdag 29/1: In: 1263. Ut: 400. Samt en timmes styrketräning och tio minuters stretching. Totalt: 863.

Gårdagen: In: 2185.

Torsdagen gick bra. Skönt att komma igång med styrka, jag hoppas att jag klarar av att fortsätta med det. Får dessutom i mig väldigt mycket protein varje dag, vilket också känns bra i och med styrketräningen. Sedan brände jag även 400 kalorier på crosstrainern. Men delade upp det. Så gick till gymmet två gånger i torsdags. Först styrketräningen och sedan kondition med Erik efter att jag ätit middag.

Gårdagen gick inte bra. Mådde först ganska bra, hade en för jävlig träningsvärk som fortfarande känns av. Åt ganska bra de första 1000 kalorierna. Tanken var att jag skulle möta Erik vid gymmet när han slutade på jobbet men helt plötsligt mådde jag dåligt. Var alldeles trött, varm och illamående. Ingen aning om varför. Kändes ungefär som att jag dygnat. Tror dessutom att jag däckade en timme. Blev hur som helst inte bättre till det att Erik började åka från jobbet. 

Vi bestämde att det fick bli en vilodag från gymmet. Jag hade ändå tränat åtta dagar i rad och vilodagar ska ju vara bra, säger dem. Vårt telefonsamtal slutade med att han gick till Hemköp. Köpte kvarg och lightläsk. Och godis. Tyvärr. Jag bad om choklad och smågodis. Jag har ingen aning om hur mycket jag åt smågodis för så jag fick chansa, så kalorierna igår är inte exakta. Vi såg film, åt godis och myste i sängen. Vi såg två bra filmer, The imitation game och The judge. Riktigt bra båda två. Det fick helt enkelt bli en vilo- och fuskdag igår. Ångrade mig när jag ätit klart. Ångrar mig nu. Försöker ändå att vara positiv så att jag inte triggar igång en till dålig dag. Idag jobbar Erik också. Vi ska gymma. Jag funderar på om jag ska köra styrka eller inte innan vi ses. Alltså typ om någon timme. Jag vet inte. Har som sagt fortfarande träningsvärk och imorgon jobbar jag, fysiskt. Så vet inte hur pepp jag är på att ha massa träningsvärk imorgon när jag jobbar. Samtidigt lär jag aldrig orka köra styrka imorgon utan max kondition. Troligen likadant på måndag då jag jobbar då. Jag vill liksom fortsätta med styrkan i lagom mängd för att det ska ge resultat. Så jag borde köra idag men jag vet inte. Får tänka på det ett tag till.

Frukosten idag var en liten burk med Lindahls hallonkvarg toppad med några riktiga hallon. Sjukt gott! 97 kalorier.

Förresten kom på att jag inte berättat att jag beställt massa saker från Gymgrossisten. I torsdags kom mitt paket fram. Massa proteinbarer, piller och dietnoodles. Osäker på nudlarna men de var billiga så får testa någon gång. Nu väntar jag bara på ett linne därifrån med, som jag kan träna i alltså. Hoppas att det kommer fram på måndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar