torsdag 29 januari 2015

Vill inte leva. Panikångest.

Jag har inte skrivit på länge. Bestämde mig för att inte köra HSGD utan istället ta varje dag som den kommer. Tänker visa er hur jag ätit och tränat sist, behöver nämligen hjälp. Jag har inte gått ner i vikt. Det kan vara vätskevikt för att jag åt choklad igår men det borde fan inte vara det. Hjälp mig, jag får panik. Jag räknar inte fel då jag väger allt jag äter.

Lördag 17/1: In: 1788. Ut: 700. Totalt: 1088.
Söndag 18/1: In: 1062.
Måndag 19/1: In: 1509.
Tisdag 20/1: In: 1230.
Onsdag 21/1: In: 1394.
Torsdag 22/1: In: 1742. Ut: 600. Totalt: 1142.
Fredag 23/1: In: 460. Ut: 500. Totalt: -40.
Lördag 24/1: In: 1968. Ut: 500. Totalt: 1468.
Söndag 25/1: In: 1379. Ut: 600. Totalt: 779.
Måndag 26/1: In: 1561. Ut: 700. Totalt: 861.
Tisdag 27/1: In: 1629. Ut: 141. (STYRKA) Totalt: 1488.
Onsag 28/1: In: 1615. Ut: 500. Totalt: 1115. 

Jag fattar verkligen inte. När man ska ner i vikt hälsosamt så ska man ju ligga på typ 1500, vilket är mina högsta dagar. Jag vill gråta. Jag har försökt att äta mer mat. Hälsosam mat. Riktig mat. Nu slås motivationen bort för det. Jag har tänkt börja med styrka och nu börjar jag ifrågasätta om det ens kommer att hjälpa. Jag vill dö. Jag hatar det här. Jag hatar mig själv. Snälla, säg att det är vatten eller något? Har någon en aning om vad fan som händer och vad jag ska göra?

5 kommentarer:

  1. Du äter för lite! Det finns inte en chans att du går upp i vikt av den mängden kalorier. Att du står still i vikt beror antingen på vätska eller att du byggt muskler istället. Sluta väg dig och mät istället om du måste kolla några siffror? Kram <3

    SvaraRadera
  2. Styrketräning gör så att musklerna svullnar upp och drar till sig vatten som en del av läkningen. Hur länge det sitter i beror på hur mycket du tog ut dig, men det brukar bara handla om några dagar. Fortsätt definitivt med styrketräningen! Om du måste väga dig, gör det på morgonen innan styrkepasset. Och ha i åtanke att vattenvikt kan spöka till det på flera än ett sätt (om du ätit mycket kolhydrater och salt dagen innan t.ex). Räknar du dina kalorier och håller dig under din gräns, vilket du ju gjort, så går du ner i fettprocent. Punkt. :)

    SvaraRadera
  3. du äter för lite då sväller man upp

    SvaraRadera
  4. SOm några redan skrivit, de kan vara för att du ligger på för lågt intag. det kan också bero på att du legat på förlågt intag en tid eller liknande. det kan rubba balansen i förbränningen och sätta ämnesomsättningen i obalans.
    Försök äta mer men från rätt källor. Protein är nästintill omöjligt att omandla till fett (och de krävs extrema mängder för att bli förgiftad, jag kan äta 225g protein per dygn utan att ligga i risksonen) och dra ner lite på kolhydraterna. Detta kanske du redan gör men vad man äter är också viktigt att titta på i den här frågan.
    Kalorier är kalorier men de kan spela lite olika.
    Vatten är också en tänkbar anledning, speciellt om du kör styrka, som någon skrev, man kan binda mer då.
    Men styrketräniningen i sig är ännu en faktor. de kan ge mer massa, vilket då kan visa att man står still - till en början.

    Vill du lugna dig lite mer så gå inte bara efter vågen. mäta dig med måttband på en rad olika ställen. t.ex. midja, höft, armar, ben, vader, så du har något att jämföra med.
    Du kan tappa cm med stå still i kilon.
    ge det lite tid även om ajg vet att de är svår.t
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Om du inte äter fett/äter för lite fett kan kroppen lagra det istället för att göra sig av med det. Om den vet att den regelbundet får lagom med fett vågar den "släppa" det = du går ner i fettmassa. Den vet att det inte går någon nöd på fettämnen och behöver då inte samla det i kroppen för att ha något att ta av. Jag hoppas att jag förklarade det så det makes sense. Det kan vara en förklaring. Det är alltså viktigt att du äter av alla energikällor! Kramis

    SvaraRadera