måndag 15 september 2014

En sammanfattning.

Onsdagens kalorier: 627.

Det var en stressig dag. Andra jobbdagen. Först skola där vi hade ett seminarium. Åkte till jobbet och var nära på att gå vilse. Läxhjälpen gick bra och jag kände mig faktiskt glad när jag gick därifrån. När jag kom hem var jag väldigt, väldigt trött. Därför bloggade jag inte heller, som sagt så om jag missar någon dag så blir det jobbigare att ta ikapp.

Torsdagens kalorier: 1560.

Det hände inte så mycket under den här dagen. Hade skola men det var typ det. Hemma så kollade jag väl mest på serier med Erik. Tyvärr åt jag en Ben och Jerry här. Har varit ganska förkyld, det mesta har släppt nu men här, i torsdags, så var jag sjuk. Jag mådde riktigt dåligt psykiskt över den där jävla glassen. Både innan och efter. Det var Erik som övertygade mig om att köpa den när jag stod i matbutiken med tårar i ögonen och sa att jag inte fick äta glass. Fick äta glass men kompenserade med att ingen riktig mat skulle få närma sig min mun. Varför är jag så dum?

Fredagens kalorier: Ca 700.

Hade bara en föreläsning. Sedan gick jag till valstugorna vid T-Centralen och försökte lära mig något, gick så där men helt okej. Fick i alla fall en promenad den här dagen. Efter detta möttes jag, Erik och pappa upp. Vi skulle gemensamt åka upp till Norrtälje. Det kändes skönt, särskilt i och med att jag inte hade träffat pappa på väldigt länge. 1,5-2 månader. Väl framme var det också trevligt. Åt en pastasallad till middag, samt smakade några sockrade bilar av Erik. 

Lördagens kalorier: Ca 2000.

Åt så mycket godis. Inte hets, utan mest bara spritt under dagen. Den enda maten jag åt var nudelsoppa för 370 kalorier. Alltså, ingen näring på hela dagen. Hade dessutom VÄLDIGT mycket ångest redan då jag låg på 1200. Pratade en del om ÄS med Erik, som jag tidigare nämnt. Var jobbigt och jag vet inte hur det blir. Han vill att jag ska söka hjälp som jag anser att jag inte förtjänar.

Söndagens kalorier: Ca 2000.

Idag har jag fått många vuxenpoäng. Jag har betalat en del räkningar/avgifter. Till bland annat kåren i skolan och ett akademikerförbund. Har även varit och röstat idag, dock jävligt besviken på att SD fick hela 12,9 %. Så jävla besviken. Har även skickat iväg viktiga jobbmail idag, så även pluspoäng på det. Mindre pluspoäng på maten. Kan vara mer än 2000. Hoppas inte. Har sådan ångest. Varför blir helgerna så här? (Jo, för att jag saknar rutiner och disciplin!) Har mest ätit godis och tårta idag. Middagen var dock riktig mat, långt ifrån den bästa men i alla fall mat. Tunnbröd, potatismos, korv och ketchup. Eriks idé. Jag skäms! HUR kan jag äta något så dåligt när jag redan ätit så mycket skit under dagen? Nä, mår illa av mig själv. Känner mig så jävla tjock, är faktiskt jävligt tjock. Mina vanliga byxor är i tvätten nu så sitter i ett par mysbyxor nu och undrar vad fan man ska dra på sig imorgon. Lär bli ett par relativt ljusa och tajta jeansleggins. Usch, ångest. Varför är jag så tjock? VARFÖR HETSADE JAG SÅ MYCKET I SOMMAR? På tal om hets så har jag inte hetsat på riktigt på ganska länge nu. Visst, jag har inte ätit exakt som jag velat och ibland för mycket men inte en sådan där riktig, tvångs- och ångesthets på flera tusen kalorier. Tror närmare bestämt att det gått typ tre veckor. Ska kolla närmare på det senare. Nu är jag så trött. Klockan är tjugo i två och jag har skola klockan tolv. Dessutom ska jag jobba imorgon igen. På tal om jobb och jobbmail så har jag fått en intervju på Coop den tjugotredje september. Hoppas, hoppas, hoppas!

Hur har ni haft det? Tänkt så mycket på er. Ni är så himla fantastiska!

1 kommentar: