lördag 6 september 2014

Stress!

Intag: 943 kalorier.


Ganska nöjd, nära på att bli mycket mer ett tag.

Idag har jag varit på en introduktionskurs inför mitt nya deltidsjobb som läxhjälpare. Stod emot allt socker som erbjös och åt istället en medtagen proteinbar. Det tog ungefär tre timmar men det var trevligt och man fick bra info.

Efter det mötte jag Erik på IO innan vi åkte hem. Kollade runt lite. Vi handlade lite på Hemköp och jag var två sekunder ifrån att börja gråta. Erik nämnde någon som köpte B&J-glass och att det var fredagsmys. Sa att jag också ville ha och han sa åt mig att köpa. Sa att jag inte kunde pga redan ätit, han tänkte dessutom tvinga i mig mat och för att jag är alldeles för tjock. Dock gjorde han mig glad igen innan det hände, så det var ju skönt.

Middagen blev en tallrik gröt med lite mjölk, socker och kanel. Samt ett äpple med minikeso blandat med sötningsmedel. Hade även kanel till det. Gott! Anledningen till att jag nästan åt 1000 kalorier idag var för att jag åt choklad. Alltså hellre det än hets men känner mig lite ledsen med tanke på hur lågt intaget låg igår. Nåväl, det är helg nu vilket alltid är svårare. Hatar att vara ledig när det kommer till mat. Behöver rutiner, därför jag hetsat så mycket i sommar.

Har en läsläxa tills på måndag då man även ska ha gjort lite anteckningar. Problemet är att jag inte lyckats köpa någon av de två böckerna än. (Totalt ska man läsa 200 sidor.) En bok ska jag få köpa av en kille först på tisdag och den andra verkar ingen sälja. Finns heller inte i butik och även om jag skulle ha beställt igår, när jag fick reda på detta, så hade de inte kommit fram i tid. Tanken var att jag skulle få låna den ena boken som en kompis har men våra scheman krockade tyvärr. Ska nog höra av mig om jag kan åka till henne (hennes station) och få låna den ändå. Vet inte hur jag gör med den andra boken dock... Kanske får skriva i klassgruppen på FB och se om någon redan är klar och om jag kan få låna den. Och då igen åka till personens station, så länge det är inom Stockholm. Känner mig SÅ stressad! Vet inte hur jag ska göra liksom. Känns lite för tidigt att be klassen om en bok då man setts tre dagar... Hjälp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar