måndag 1 september 2014

LÅNGT INLÄGG!

Hej! Länge sen jag skrev ett ordentligt inlägg nu... Så det kommer en bomb nu!

Fredag FÖRRA veckan så åt jag pizza med två vänner, varav en skulle åka bort till Frankrike i 10 månader. Samma dag så fyllde min vän Jasmine år. Jag och Erik följde med henne och några andra ut, vilket ledde till min första fylla. Jag fyllde 18 i mars. Förra året. Så jag är alltså 19,5. Ganska sen. Brukar aldrig dricka. Bara en cider eller smaka något. Vet inte riktigt vad som hände. Vet inte om jag ångrar mig eller inte hah. Fast hade kul så det var nice! (Ingen koll på kalorier.)

Lördagen var man ganska seg. Jag och Erik köpte MASSA mat/socker. Typ hets alltså. Söndagen var nog ganska lik.

Måndag så åkte vi på en helt random kryssning. Ganska ångestfyllt men kul att vara med Erik och göra något. Dock mycket mat.. Fast inte så illa som det hade kunnat bli i alla fall.

Tisdag så tror jag nog att vi bara segade. Typ åt och spelade TV-spel. Gjorde inget särskilt på onsdagen eller torsdagen heller.

På fredagen blev vi "utkastade", mamma ville ha ut oss så vi drog till Nynäshamn där Eriks mamma bor. När vi gått i två minuter så börjar det spöregna. Vi går lite till men bestämmer oss för att vända för att hämta paraply, torra kläder, Wii med TV-spel (hahah typ prio ett...) och jag tog ett par  gummistövlar och Erik tog en regnkappa. Gick bra. Var faktiskt kul i Nynäs. Jag och Erik delade på en kebabpizza med pommes på... Mindre bra. Ugh, som ni hör så har jag ätit, ätit och ätit. Vi såg film med hans mamma och bror. Sedan spelade jag, Erik och hans brorsa TV-spel. Varvade något Mario-spel med Supersmashbros. Riktigt kul! :)

På lördagen så handlade vi på Ica som hade specialerbjudande på mina favoritproteinbarer. Tio kronor styck, istället för typ arton+. Köpte tio stycken och tyvärr föll jag för deras godisrabatt. Kostade 2,95 per hekto. Köpte typ 600-700 gram. Har kvar lite och mamma har snott lite, så det är bra i alla fall. Sedan åkte jag och Erik pendel tillsammans men han gick av i Farsta för en av hans kompisar fyllde år. Jag åkte hem och min mamma blekte min utväxt och fixade mina naglar som också hade en riktigt lång utväxt. Under tiden smsade Erik massor och ville att jag skulle hänga med ut med han och hans kompis Emil plus några till. Åkte till Medborgarplatsen där Emils bror bodde. Så vi var ett par personer hemma där hela kvällen innan jag och Erik drog hem ganska sent.

På söndagen var dagen jag väntat i ett år på framme. Jag åkte till Tyresö och var framme strax innan fem. Hade nämligen tid hos en jättebra tjej där. Jag har ÄNTLIGEN fixat en hårförlängning!!! Jag är så glad. Det är så sjukt långt! Typ ner till revbenen ungefär. Färgen var för gul men jag köpte silvershampoo och tvättade två gånger hemma. (Korta omgångar.) Blev bättre men är inte tillräckligt än. Så ska fortsätta ett tag till, blir det inte bättre så skulle jag köra en specialare som hon tipsade om. Lägger upp bild senare. Både lördagen och söndagen blev bra kalorimässigt. MAX 1000 kalorier/dag. Det jag åt var ganska inte så bra, förutom en måltid som var lite kyckling och sallad + lite sås, men ändå!

Långt jag skrivit nu och jag har hela denna dag kvar hah.

Idag började jag skolan. Universitetet. Socionomprogrammet på SU. Någon annan som kanske går där, hehe? Var lite nervös men åkte men en kompis från gymnasieklassen. Hon ska gå samma program men en annan klass. Klassen verkar bra även om man inte direkt lärt känna någon. Efter massa presentationer och namnlekar så gick vi till O´Learys där vissa åt och de flesta drack. Okej, de flesta åt. Jag varken åt eller drack någonting. På hela dagen. Hade bara cola zero. Kändes bra. Hade dessutom bokat in middag hos min moster så det var en säker ursäkt, som var sann så det var ju inte en ursäkt egentligen. Det var hur som helst nice att sitta och snacka där, även fast jag mest lyssnade.

Väl hemma hos min moster, som också gjort n hårförlängning hos samma tjej, så var det skitbra. Åt lite för mycket men kalorierna ligger ändå på max 1000. Vi åt lax och potatis med citronsås. Jag mår alltid bättre med henne hos mig. Hon, Erik och pappa. Mamma, inte så mycket... Min moster är så fin så jag åt till och med två portioner, därav kalorierna. Vi pratade mycket, om VÄLDIGT blandat. Kom några tårar när vi pratade om jobbiga saker men mest skratt när vi slängde och flängde med vårat långa hår hahah. Nej men det var en riktigt bra dag! Älskar henne så jävla mycket. Hon ska dock till USA i en månad och åker på måndag så hinner bara träffa henne på lördag när hon kommer hit. Alltså hon är så fin, ni skulle bara veta. Vet inte ens hur jag ska förklara för er. Hon är en god människa helt enkelt. En av de bästa jag vet.

Nej, nu rundar jag av. Ska upp tidigt som fan imorgon och har fortfarande inte vänt tillbaka på dygnet så ska i alla fall försöka sova. Eller åtminstone varva ner med en bok. Hoppas ni mår bra, tänker på er och ber om ursäkt för att jag varit dålig på att uppdatera. <3

2 kommentarer:

  1. Kanske man kan be om en liten bild på håret? Är jättenyfiken!

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag var 22 första gången jag blev full :P

    SvaraRadera