måndag 11 mars 2013

Svar.

Tänkte skriva ett snyftinlägg om hur dåligt det gått med maten men blev nyss för jävla glad! Loggade in på schoolsoft, bara för att. Min lärare hade rättat en uppsats om krishantering, fick A. Inte B utan ett stilrent A! Så himla glad! Speciellt med tanke på att jag använde mig av egna erfarenheter.

Hur som helst, maten har gått sämst. Vet inte hur jag ska göra denna vecka, om allt ska gå sämst eller om jag ska godta denna dag men köra bra på tisdag och onsdag, sen fira födelsedag. Vad tycker ni?

Tänkte svara på frågorna från "frågestunden" nu.

1. Hur är Erik?

Han är underbar. Vår humor passar väldigt bra, även om hans humor kan vara lite torr ibland haha! Vi har liksom nästan alltid kul med varandra, även fast vi inte gör något speciellt. Jag känner liksom att vi passar sjukt bra ihop, det blir inte dålig stämning eller så. Som det kan bli med vissa kompisar ibland. Han är snäll, finast i världen och bäst! (I alla fall efter mig, haha! ;) ) Även omhan kan göra mig så sjukt arg/ledsen ibland, så kan han  göra mig gladast i världen!

2. Hur länge har ni varit tillsammans?

Snart två år, känns otroligt! När blev jag så här gammal liksom!?

2. Vad är ditt dröm BMI?

Mitt dröm BMI... Hmm.. Jag vet inte. Går mest på vikt. Men drömvikten ligger på mellan 46-48. (Möjligtvis 45, skulle inte kunna gå ner mer än så.) Eftersom att jag är kort, 161, så får jag ett BMI på 17,7 om jag väger 46 och 18,5 om jag väger 48. Måste säga att undervikt lockar lite, liksom ligga på gränsen sådär haha!

3. Föredrar du fit och nyttig eller smal-smal och ohälsosam?

Jag kan tycka att fit kan vara snyggt men jag själv vill nog vara smal-smal. Många säger att jag är smal men jag är inte smal-smal. Fast jag vill inte vara ohälsosam, eller inte på det sättet att jag börjar spy och svälta jämt. Är ju inte hälsosam nu, så nja. Inte prio för mig. Jag vill liksom inte väga 37 kilo, inte så smalt men the typical thinspo-smal! THIGH GAP! <3

4. När började du tänka på mat, kroppar och viktminskning?

Egentligen i sexan, gick upp lite i vikt då. Likadant i högstadiet, usch. Var så missnöjd men gjorde inget åt saken. De riktiga tankarna har väl kommit det senaste 1-1,5 året men det har ofta funnits där.

5. Vad är din högsta och lägsta vikt?

Högsta är jag inte riktigt säker på.. men runt 62-65? Lägsta är nog runt 51-51,5!

6. Vad gör dig riktigt lycklig?

Oj, vilken svår fråga! Riktigt lycklig? Jag vet inte. Saker gör mig lycklig ja, men riktigt lycklig? Antar att det är dagar då allt går bra, när man känner sig fin och inte tjock för en gångs skull, när man får komplimanger och har en underbar dag med någon/några man älskar, när man skapar minnen. Men samtidigt kan jag vara lycklig över mindre grejer, som när jag och Erik satt och åt fruktsallad i olika skålar på ett skabbigt golv i en studentlägenhet.

Och vem får inte lyckorus av viktnedgång? ;)







2 kommentarer: