onsdag 13 mars 2013

Vad fan ska jag göra?

Klar med skoluppgiften, usch.

Nyss ätit fet lunch, usch. Ligger nog på 650 kalorier nu, usch.

Sitter mest och kollar tumblr nu, kanske ska på öppet hus hos Stockholms universitet idag. Måste hitta rätt lärare bara, som dock äter just nu. Vet inte om jag orkar bry mig om maten idag. Två gånger idag, redan, har jag tänkt att gå och köpa choklad. Jag har varit så nära, som tur är har jag inte gjort det. Än. Förhoppningsvis gör jag det inte heller men ändå, kanske.

Jag är svag och allt känns meningslöst. Imorgon fyller jag år, vet dock inte om vi ska göra något då. Var ju snack om att äta ute, verkar dock inte bli något. Men OM det blir så, så kommer man äta massa kalorier. På fredag ska jag baka små muffins, vilket kan öka sug. På lördag får vi folk och då serveras bästa pastan, muffins, kladdkaka och skit helt enkelt. Massa kalorier. På söndag äter man kanske rester och jag kommer bli så jävla fet. Funderar på att skita i allt resten av veckan och köra ordentligt, med gymkort och allt, på måndag. Men jag vet inte, känns svagt. Vad fan ska jag göra?


3 kommentarer:

  1. Om du äter ute så kan du ju alltid ta en sallad! :)
    Och du kanske ska skippa kaloriräkningen? Jag menar det verkar som om du stressar upp dig/har ångest över kaloriintag, bara orolig!
    För kroppen prioriterar bort matsmältningen när man har dom känslorna (det är därför jag försöker att inte hetsa upp mig om jag haft en dålig dag). Det är ren vetenskap så inget jag sitter och babblar ur mig!
    Kramisar!! <3

    SvaraRadera
  2. SV :D. Jag trodde precis samma så också, att jag bara skulle hetsa och äta onyttigt. Men så blev det inte, jag har faktiskt mer självkontroll när jag slutade! För jag äter bättre,,,,,,

    Så om jag har en mellisgräns på 150 kcal så kunde jag käka choklad eller liknande istället för något bra. Men när jag slutade att räkna så tänker jag mer "vad är Bäst att äta" så då tar jag en frukt istället ;)

    Jag räknar också i huvudet hur mycket varje enskild sak är, men jag vet inte vad jag får i mig totalt (dålig på huvudräkning, hehe), kan även kolla up om jag har två frukter att välja på kan jag kolla på vem som har lägst kalorier ;)

    Lite långt men ändå, kram! :)

    SvaraRadera
  3. Att göra ett aktivt val ger mindre ångest än att helt plötsligt inse att allt gick snett, iallafall för mig:)

    SvaraRadera