söndag 29 juni 2014

Ångest och självhat.

Gårdagens kvällsångest slutade i tårar. Brukar sällan gråta, särskilt ensam. Gråter oftast om jag blir arg/ledsen när jag bråkar/pratar med någon. Men igår grät jag. Under natten. Medan mamma fortfarande var borta. Hade sådan jävla ångest. Tänkte på att min moster skulle komma hem till oss dagen efter, alltså lördagen, och att mamma antagligen skulle fälla tusen kommenterar om hur missnöjd hon är med sin mage men samtidigt om hur många komplimanger hon fått för sitt utseende. Sånt här säger hon "Jag trodde jag hade gått upp lite i vikt men jag hade gått ner ett kilo bara SÅDÄR! Hihi fattar inte hur!", "Alltså jättemånga killar har skrivit till mig och sagt att jag är snygg, vacker och har ett fint leende!" *Ser jättebra ut i en outfit jag skulle se tjock ut i* "Åhhh min mage är så ful och hängig!" "Mina lår är så dallriga!" BLABLABLA.(Dock kom aldrig mostern dagen efter.)

Tänkte på att jag skulle träffa en vän och titta på kläder. Ångest. Den kompisen ger mig allt för ofta ångest. Hon ska så ofta prata om vikt och sådant och jag försöker svara normalt, ibland blir jag irriterad och säger att jag också är missnöjd med min kropp och så. Tycker hon är så fin. Hon passar i så sjukt mycket kläder och jag passar i ingenting. Hon är snygg och jag är ful. Hon har ett liv och jag gör som vanligt ingenting. Hon har sjukt snygga ben och mina ben ser knappt mänskliga ut. Ville helt enkelt bara dö. Grät, grät och grät. Till slut blev jag på bättre humör tack vare Hannah som är en väldigt fin vän.

Idag gick jag upp vid elva. Duschade. Hade svårt att välja tröja. Tog den som gav minst ångest trots att jag tyckte att den andra var snyggare. Fixade mig lite för en gångs skull. Gick ut med hunden. Stack till stan och träffade vännen jag skrev om. Kollade kläder. Självklart gav hon mig ångest hela tiden när hon pratade om fett, vikt, kalorier m.m. Ville bara be henne hålla käften för att jag kände att jag skulle dö av ångest. All ångest ledde till hetssug tyvärr. Shoppade faktiskt lite när vi var i stan. En svart väska som jag behövt i hundra år. En midjetröja som är jättesöt men jag är osäker på om jag kommer våga ha den. Sist men inte minst en tjockare långärmad tröja som var både fin och mysig! Hejdå pengar!

Väl hemma gick jag förbi Hemköp. Halfbaked B&J, Skruvar, 2 hallonwienerbröd, 2 äppelmunkar, 1 dammsugare och 2 chokladbollar. UGH! Såg på typ 8 avsnitt av Teen Wolf, ganska bra. Åt inte förrän efter åtta idag. Så hade kunnat ha en bra dag men nej. Hetsade i mig allt förutom Ben&Jerry:n. Ångest. Jag hatar mig själv. Ser ingen mening med något.

2 kommentarer:

  1. Usch, min mamma håller också på sådär. Kanske inte exakt likadant, men om jag säger nåt om min kropp så säger hon typ "ja, jag vet! Jag har också blivit tjock!" när jag hellre vill höra "nej, min fina dotter, du är inte alls tjock".

    Sv: jag har klippt mig igen. Blev missnöjd först, men klippte ju om mig för några dar sen så nu är jag nöjd :)

    SvaraRadera
  2. Hur får man tag i hannah blogglösen? :)

    SvaraRadera