söndag 15 juni 2014

För jag har tagit studenten!

Okej, jag har ätit mycket de senaste dagarna. Även idag. Orkar inte skriva mer om det.

I torsdags tog jag studenten. Jag har ju sagt att jag inte velat, haft ångest och varit orolig. Natten mellan onsdag och torsdag kunde jag knappt sova. Blev max tre timmar innan jag gick upp tjugo i sex. Fixade mig lite innan det bar av mot skolan. Samåkte med Emily och vi hittade till de andra på en fin gräsplätt med lite bänkar. Champangefrukosten. Jag drack dock bara cola. Efter ett tag var det dags att gå till skolan. Stå och prata med varandra och lärarna. Ha fotografering. Sedan var det dags för brunch. Jag åt lite av maten, var inte särskilt gott. Men åt tårta. (Tjockis!) Det hölls fina tal, av både lärare och elever. Folk grät. Det var sorgligt och fint. Senare så gick vi in i ett annat rum där lärarna och rektorn pratade lite innan betygen delades ut. Efter ett tag gick vi tillsammans mot Hagaparken. Utspring. Det var så kul! Mötte moster, mamma, pappa, pappas tjej+barn och min farmor. Fick blommor och studentskylten var rosa. Vi pratade ett tag, tittade på folk. Innan det var dags att byta om, hahah. Tog på mig korta mjukisshorts trots ångest. Sedan var det upp på flak och bada i 300 liter öl. Jag överdriver inte. De räknade. Det var strax över 300 liter. Innan flaket hade jag varit orolig över det. Att det bara skulle bli äckligt och tråkigt. Det var äckligt. Fast det var inte tråkigt utan roligt. Vi åkte runt i stan ganska länge. Blev avsläppta i Karlaplan och sedan mötte jag pappa och farmor vid Tekniska högskolan. Sen bar det hemåt.

In i duschen och fixa om sig. Sedan var det mottagning. Massa mat och folk. Det var trevligt och kul. Ända dåliga var att Erik inte var där. Han åkte dagen innan till Kroatien. Igår och i fredags så slappade jag bara hemma, idag lär bli likadant. Äter oerhört mycket. Funderar på att spy men är för feg.

Jag kommer sakna alla. Lärarna speciellt. Även eleverna, särskilt min klass, och stämningen och skolan och allt. Till och med alla jobbiga uppgifter. Alla lärare var peppande mot mig, vilket de varit ett tag. De säger att det kommer gå bra för mig, att jag inte ska förlora min envishet och att jag är bäst förberedd för universitetet. Nu är det en månad kvar innan man får svar. Om man kommer in eller hamnar på reservplats. Mitt meritvärde är 19,8 av 22,5. Så jag är faktiskt nöjd ändå. (Även om det hade varit coolt att få 20!)


 Jag och mamma

 
Jag och moster

 
Jag och mamma igen

 
Utspring!

Derpface med betyg! Farmor i bakgrunden.

 
Pappa och jag.

5 kommentarer:

  1. Man är inte feg som inte spyr. Man är modig. DU är modig.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fin du är :D vad menar du med att ni badade i öl? Fyllde ni hela flaket med öl eller? :P

    SvaraRadera
  3. Stort, stort grattis till studenten!! 19,8 är himla bra jobbat. :) Kul också att du delar med dig av bilderna, du är finfin! <3

    SvaraRadera
  4. Man får ha derpface när man tagit studenten :D

    Grattis!

    SvaraRadera