tisdag 24 juni 2014

Bara för att man är smal så har man inte en ätstörning.

Okej, klockan är halv fyra och har inte lagt mig än. Kollat yt-videos. Såg nyss ett med Kissie, där hon pratar om ryktet hur vida hon ska ha haft en ätstörning eller inte. Hon säger att hon inte hade det och att hon vet att en äs sitter i huvudet och inte i kroppen. Hon sa även att när hon gick ner först och blev för smal så såg hon det och åt mer. Jag hoppas det stämmer och hon lät ärlig. Tidigare har jag bara hört dåligt om henne, iofs så har jag förstått att hon har varit väldigt provocerande när hon var yngre. Detta videoklipp gjordes för en dryg månad sedan. Här kan ni se klippet!

Tycker detta klipp även bevisar en djupare grej som kanske inte hon tänkte på när hon gjorde detta. Man är inte ätstörd bara för att man är smal. Vi säger ofta till varandra att man inte ska känna sig fake/inte "tillräckligt" sjuk/smal osv, vilket jag tycker är jättebra. För jag blir förbannad när folk tror att det bara är smala personer som är ätstörda. Liksom, gå och lär dig någonting. Så jag blev glatt överraskad att hon förstod det i och med hur mycket skit man hört. Aldrig läst hennes blogg eller kollat något förut men den var med i sidlänkningen till ett annat klipp på youtube. Som sagt så bara för att man är smal så betyder det inte heller att man är ätstörd. TYVÄRR, undrar jag ofta om folk man ser/pratar med har ÄS. Särskilt riktigt smala personer. Jag vet att det är för att jag själv känner mig misslyckad och triggad. Ugh, så irriterad på min hjärna just nu. Hoppas ni fattar vad jag menar i mitt nattflumm och att ingen misstolkar eller tar illa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar