fredag 27 juni 2014

Bråvalla och det här med smink.

Trots att jag hade ställt flera alarm igår så hörde jag inte ett enda. Som tur så väckte mamma mig. Tjugo i nio. Jag hade tänkt gå upp senast kvart över åtta... Upp, borsta tänderna, SLÄNGA på sig kläderna, ta sina saker och dra. Fick springa till tunnelbanan. Sjuk. Ont som fan i halsen och yrsel. Fick vänta tre minuter på tunnelbanan. Får springa till tåget när jag väl är i stan. Hann med typ fem minuter. Snacka stressen!

Bråvalla var awesome! BMTH var awesome! Det enda tråkiga var att alla konserter bara höll på en timme och jag ville att BMTH skulle köra MYCKET längre än så. Men de körde några sjukt bra låtar även om jag saknade andra. Fast det är ju typ alltid så på konserter. En annan grej var moshpits. Första gången var jag inte beredd undan fastande mitt i det. Jag är 161,5. Inte särskilt lång bland alla långa, stora killar som inte tar minsta hänsyn. Höll på att ramla flera gånger och kunde sällan ta mig därifrån när jag försökte. En kille ramlade men de drog upp honom jättefort. Då blev jag lite rädd eftersom att jag själv var så nära på att ramla hela tiden. Som tur var så var det de första moshpitarna, sedan kunde jag läsa av när nästa skulle komma och lyckades ta mig så långt ut på ena sidan att jag slapp mosas halv till dötts. När jag och Emily några timmar senare kom tillbaka till Norrköpings tågstation var det 1,5 timme kvar till tåget, som försenades med 20 minuter och ytterligare 15 under tiden vi åkte. Vi drog runt lite i Norrköping och hade jävligt kul för att bara stå och kolla på kaktusar och blommor. Sedan mötte jag Erik i stan och vi åkte hem. Däckade vid två.

Vaknade vid ett idag och är tyvärr fortfarande sjuk. Ätit asmycket.. ÅNGEST. Det var också bra med Bråvalla. Jag fick max i mig 1000 kalorier och brände antagligen en hel del. Idag har jag både träningsvärk och ont i kroppen från moshpitsen. Hah, sjukt!

Är ensam hemma så för typ en halvtimme sedan stod jag och försökte mig på det här med ögonskuggor. Jag är så sjukt dålig men vill lära mig. Gick inte bra. Blev till slut så arg och trött att jag gav upp. Höll ändå på i typ 45 minuter. Någon som har jävligt bra tips eller vet en ÖVERDRIVET enkel guide/video/whatever. Tell me. Trött på att vara sämst. Kan ju inte ens göra något åt mitt fula ansikte. Fult ansikte, fult hår och ful kropp. Mm, tack liksom.. VILL DÖ. Inte särskilt kul när ens mamma är hundra gånger snyggare och dessutom snackar om hur snygg hon är och om alla komplimanger hon får hela tiden.

3 kommentarer:

  1. Jag minns min första (och sista) mosh pit; Marilyn Manson på Roskilde 1999 (gah, jag är så GAMMAL). Jag är 1.50, då har man inte mycket att sätta emot :P

    Jag är helt värdelös på smink. Läppglans och kanske mascara, så långt kan jag sträcka mig typ.

    (men å andra sidan är du så snygg att du inte behöver smink)

    (så det så)

    SvaraRadera
  2. Sv: fast problemet var ju att det blev för lite klippt :P så det var lättare att åtgärda genom att hon klippte mer igår.

    Vad är en moshpit förresten?

    SvaraRadera
  3. Hej där, läser din blogg ganska ofta men brukar inte kommentera så mycket. :)
    Angående ögonskuggor, jag brukar börja med att lägga lite (obs! LITE) lipsyl på ögonlocket för att skuggan ska fästa bättre. Sen lägger jag en vit skugga över hela ögonlocket (kladdar lite med fingret bara). Efter det lägger jag en beige/rosa skugga över halva ögonlocket, alltså närmast ögonvrån, som sträcker sig halvvägs upp till ögonbrynet. Till sist lägger jag liite av den mörkaste skuggan (min är typ grålila) längs yttre delen av franslinjen. Sen suddar man lite med fingret så att det inte är skarpa linjer mellan färgerna, och kletar på lite mascara. Kanske låter svårt förklarat i text men ganska enkelt, hoppas det var till hjälp! <3

    SvaraRadera