tisdag 24 juni 2014

Sjuk.

Okej, som ni märkte igår så gick sömnen inte bra. I lördags blev jag sjuk när jag var i Norrtälje. Täppt, snorig, ibland ont i huvudet/magen, ibland illamående och yrsel av minsta lilla. Fick yrsel om jag vred på huvudet för fort. Söndagen blev en filmdag/kväll. Jag orkade inte göra någonting. Dagen efter skulle pappa till jobbet och Erik till Nynäshamn. Då pappa jobbar i stan så körde han oss. Jag kunde dock inte somna under natten. Låg och vred mig, kunde inte andas, fastnade på olika hemsidor på mobilen m.m. Så fick ungefär tre timmars sömn. I stan så hänger jag och Erik en timme. Han hämtade något och sedan satt vi på Waynes och delade på en macka. Tanken var att jag skulle till Rapunzel för att fråga lite saker. Orkade inte. Så när jag och Erik sa hejdå så tog jag tunnelbanan hem. Orkade inte ens packa upp hörlurarna och lyssna på musik. Bara satt och mådde dåligt. Kom hem halv elva. Bytte om, fixade lite med tvättade kläder, gjorde te och däckade. Sov till fyra. Sen hela dagen igår satt jag i princip bara vid datorn. Jävligt mycket hår kollade jag. Blir ofta helt obsessed när jag vill göra/ha något.

Det enda bra med detta är att jag inte överätit eller så. Låg nog på 1500 kcal igår, vilket kändes okej med tanke på omständigheterna.

Eftersom att jag däckat under dagen var det omöjligt att somna. Med denna jävla snuva/täpphet blir det inte enklare. Jag somnade någon gång efter åtta. Hörde till och med mamma gå upp vid åtta och koka sitt morgonkaffe. Vaknade först vid halv elva men somnade om. Gick upp vid halv två så har varit uppe i typ 1,5 timme. Gjorde mer te imorse men det är kallt. Glömde bort det. Så när jag får energi så ska jag ta mig till köket och värma det samt göra soppa tror jag. Hej, sjuk. Hoppas ni mår bättre än jag.

1 kommentar: