söndag 27 januari 2013

Tusen frågor, noll svar.

Idag ska jag plugga och ha en bra matdag.

Gick upp halv tolv, klädde på mig borstade tänderna och nu sitter jag i sängen och leker på internet. Musik i stort sätt, facebook och kollar bloggar. Jag har en sjuk ångest. Ångest för fettet osv, ångest för skolan, ångest för livet. Ångest för allt. Jag vet inte varför, men jag mår inte bra just nu. Dålig period, dålig tid. Jag vill springa. Bortbortbort! Springa bort all ångest och alla problem. Men då skulle musiken och tankarna ändå förfölja mig. Och allt skulle ändå vara så fruktansvärt jobbigt.

Jag vet inte vad jag ska göra, jag menar det verkligen. Känns som att jag vill gråta men vet inte varför och ögonen är torra. Jag vill äta, jag vill inte äta. Inget stämmer. Inget går ihop längre. 1+1=2 men sedan då? Efter A kommer B och sedan kommer C. Men sedan då? Livet då? Inget går ihop där. Jag orkar inte.


Vad ska jag göra? Vart ska jag ta vägen? Hur ska jag må? Varför är det så här? Blir det bättre? Vad är lösningen?

1 kommentar: