söndag 14 april 2013

Besatthet leder till ångest.

Gårdagen gick inte så bra, åt bara skit för drygt 2000-2200 kalorier.

Jag hade ändå ganska kul, kollade massor på kläder. Fast fick en del ångest när jag såg ful, tjock eller äcklig ut eller när man inte passade i något som sett så fint ut på galgen. Dock var jag glad när jag hittade något som satt bra. Hittade en väldigt dyr, men söt, klänning på Topshop. Alex fick mig att prova den, skulle behöva testa en storlek större. Blev sugen, men osäker på hur jag den är och skulle som sagt vilja testa i annan storlek. Ångest. För jag är fet och fick inte på mig den som jag trodde. (34.) Det brukar vara min storlek, men klänningar kan vara svårare. Speciellt med brösten och så..

Hittade dock en fin kjol, ett linne och en gullig skjorta som alla passade bra. (I 34!) Ja, jag är lite för besatt av storlekar. Och vikt för den delen.

Idag måste jag få en bra dag. Är fortfarande lite sjuk men ska vänta ett tag och KANSKE träna tihi. Erik vill träna imorgon, så varför inte börja idag? Får se hur jag mår. Ska äta en BRA frukost, alltså inte choklad som igår... Det är nog ett rent under att jag inte väger mer än vad jag gör.



2 kommentarer:

  1. Besatt av siffror överhuvudtaget förmodligen,, som vi allihopa. Det är skitonödigt egentligen, för vad är siffror egentligen? Man borde testa kläder och se om de sitter bekvämt och bara skita i siffran på etiketten.
    Kämpa på <3

    SvaraRadera
  2. Natta, är du säker att du inte behöver gå till kuratorn? Du är en smart tjej, jag vet att du vet var det här leder. Har du 34 så är du smal, står det S så är det bra. Försök inte att bli smal, rikta in dig på nyttighet, men försök att leva ett normalt liv utan ångest. Ät en 200 grammare till frukost nån gång, eller ha hets med mig och Erik när vi har filmkvällar eller när du har lust UTAN att känna ångest. Jag älskar dig, och jag vill inte att du ska må såhär. Det är det sista jag vill att du ska må, snälla, var inte rädd att söka hjälp.

    SvaraRadera