torsdag 10 juli 2014

Ett jävla babbel.

Det har varit tyst här. Finns inte särskilt mycket ork. Bara ångest. Ska läsa era bloggar sen och svara på kommentarer.


Vad har hänt i mitt liv de senaste dagarna?

I tisdags så hetsade jag. Ordentligt. Åt ett helt rör Pringles, en havreboll från Delicato, fem chocolate chip cookies, två hallonwienerbröd och det finns en risk att jag glömt något. Hade även ätit tidigare under dagen. Jag och Erik åkte in till Fjärilshuset och innan det hade vi en plockat ihop en varsin pastasallad med vitlöksdressing.. Det som var bra var att vi gick omkring en hel del i stan, vilket var mysigt minus ont i fötterna. Juste, drack någon slags chokladmilkshake fast med chokladbitar i och massa shit. Blööö, kalorifylld dag. (Som vanligt.)

I onsdags hade jag väldigt mycket ångest. Kändes, och känns fortfarande, som att jag har gått upp tio kilo på en månad. Vågar inte ställa mig på vågen ens. Jag och Erik skulle in till stan. Som ni säkert märkt så har sommaren verkligen kommit nu. Det var 28 grader ute. Provade shorts, kjolar, linnen och klänningar. Allt var fult och tjockt. Vissa saker var för små. Tror dock att vissa grejer var för små pga värmen (svett). Allt är så klibbigt. Även när man precis duschat. Så att byta om tusen gånger hjälpte INTE. Kände mig så himla tjock och ful att jag låg i sängen och grät. Och grät och grät och grät. Och hatade mig själv mer än vanligt. Erik tröstade mig så fint. Han tyckte inte alls att jag var tjock eller ful men om han nu tyckte det, så skulle han aldrig säga det. Men han var fin, så fin. Slutade med att vi drog in till stan ändå. Blev dock typ jeansleggins för mig. Kände mig ändå sjukt fet och äcklig. Hade grymt mycket ångest hela dagen men dagen blev bättre tack vare Erik. Vi åkte till Gröna Lund. Det var sjukt roligt trots massa triggande kroppar överallt. Vi delade på en pasta Bolognese och en Ceasarpizza till lunch. Båda var goda. Jag åt mest pasta och han åt mest pizza. Märks vem som gillar vad. Erik vann två kilo Geisha på ett sådant där snurrhjul. Hej ångest. Älskar Geisha och har redan ätit minst 200 gram på två dagar.. Men helheten var jävligt bra. Kul att hitta på något trots att man kände sig ganska för jävlig.

När han la sig så tittade jag klart på säsong två av Orange is the new black. Det betyder att jag satt uppe till halv sju på morgonen. Jag höll på med sista avsnittet när Erik gick upp för att gå till jobbet. Hahah sjukt. Sedan sov jag till kvart i två. Och Erik kom hem strax innan halv fyra så jag hann bara sitta lite vid datorn innan det. Vi har gått på bio idag. Vi såg 21 Jump street igår så vi såg 22 Jump street på bio idag. Den var kul! Överdriven men ändå kul. Typiskt amerikansk. Efter det gick vi hem och lagade mat. Åt typ små potatisbollar man gör i ugn med någon slags kyckling/kebabbitar. Med sås. Sjukt onyttigt och ganska näringsfattigt. Ovanligt. Kan ändå säga att det är något av de mest mataktiga jag ätit senaste tiden. Min kost består av Digistivekex, kanelknäcken, te, glass, nudlar, pulversoppa, mackor, socker och dylikt. Jag fattar inte varför jag inte ger min kropp så lite näring. Har ju fan järnbrist till och med.. Yrsel varje dag. Rätt åt mig. Jag hatar mig. Jag fattar ju visst varför jag håller på som jag gör. För jag är helt jävla fucked. That´s why.

Blev ett jävligt långt inlägg här va men får vara så i och med tystnaden. Nu tänker jag bara skriva om massa skittankar så får vi se vad som händer.

Jag är så jävla delad. Kluven. Fucked. Förstörd. Confused. Vet inte vad jag ska göra med mitt liv. En del av mig vill bli så jävla ätstörd det bara går och hetsa mer (???), spy och svälta igen. En del av mig vill bli hälsosam och liksom ta hand om mig själv. En del vill bara sluta bry sig och leva på, äta vad fan som helst utan ångest och ha på sig vad fan som helst utan ångest. En annan del vill bara försvinna, sticka härifrån. Dö eller packa ihop en väska och bara dra utan någon förklaring. "Hejdå." and that´s it liksom. En del av mig vill berätta allt för mamma. En annan del vill berätta för moster istället. En annan del vill hålla käften i en evighet. Och en liten, liten del vill bli frisk trots att alla andra delar säger att jag inte är tillräckligt sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar