torsdag 3 juli 2014

När man inte kan lita på sig själv.

Jag är så trött på att hata mig själv så här mycket men samtidigt har jag ingen aning om hur jag ska sluta.

Något av det värsta med där här fake-ÄSen är att jag inte har någon aning om hur jag ser ut. Mina ben, min mage, hela min jävla kropp ändrar storlek flera gånger per dag. Jag kan inte lita på spegeln, fotona eller mina ögon. Mitt ansikte ser också olika ut från stund till stund. Det blev så tydligt på väg till Nynäshamn här om dagen. Såg min reflektion i fönstret på pendeln. Undrade om jag verkligen var SÅ ful och om mina kinder verkligen så ut så där. En kvart senare såg jag inte ut så längre. Jag fattar inte. Jag vet inte hur jag ser ut. Inte på riktigt. Ibland känns det som att mina lår blivit dubbelt så stora som timmen innan. Jag fattar inte. På en dag kan allt hända min kropp. Det är så jävla frustrerande. Jag kan ju fan inte ens lita på mig själv. På mina jävla ögon. Man brukar säga att man vill se något med sina egna ögon för att tro på något. Hur fan ska det gå till? Hur fan ska jag kunna tro på något när jag känner mig så här jävla blind?

Har som vanligt ätit massa skit idag. Nästan som att jag förbjuder min kropp näring. Även fast jag äter så ska jag ju inte må bra av det jag äter. Yrseln är kvar, svullen, äcklig, tjock. Jag äter antagligen mat med näring 1-2 gånger per vecka. Max. Denna vecka har jag i princip levt på nudelsoppa och några mackor när det pratas om mat. Förutom en plocksallad i Nynäshamn. Det är väl det enda med näring jag ätit denna vecka. Det och en proteinbar som ändå är fylld med socker men ändå bättre än allt annat jag äter. Idag har jag ätit ett paket nudelsoppa och en halv liter vaniljglass med hallon. Inte ens lättglass. Ska snart till Hemköp. Ska köpa Ajax och smör till mamma. Är rädd att köpa hetsmat samtidigt som jag åtminstone vill ha något. Varför kan jag inte äta normalt? Varför måste jag äta hela tiden eller inte alls? Varför vet jag inte hur man äter MAT, riktig mat, ordentligt? Varför är min mamma så jävla triggande hela tiden? Vill bara försvinna så fort hon öppnar munnen. Åh, jag hoppas Erik kommer hem idag...

4 kommentarer:

  1. Ser inte heller, på mig själv. Det är olika i alla speglar, i verkligheten kan jag se okej ut för att sen vara dubbelt så stor på bild osv. Hatar det.

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig så väl i denna text, från början till slut.. Jag har ingen aning om hur jag ser ut. Jag ser och känner olika i varje vinkel, spegel, kamera och dag. Och det med den näringsfattiga maten.. Mitt i prick -.- ugh. Men kämpa på fina du <3

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig så mycket i vad du skriver, fungerar typ likadant, speciellt när så mkt runt om är kaos :/ läst din blogg ett tag nu och vill berätta att jag faktiskt bor i Nynäs, fast aldrig sett dig såklart :s kram finis! <3

    SvaraRadera