tisdag 29 juli 2014

Hets.

Idag gick det som sagt skit. Från morgon till kväll.

Morgon/Dag: Geisha för 1000 kcal.

Tidig middag: En 15-cms lång baugette bit. Ena halvan med smör och skinka. Andra med leverpastej mini. Snacka patetisk man känner sig när man slänger ner en lightprodukt i kundvagnen tillsammans med skit.

Överätande på kvällen/natten(Utspritt, alltså inte typisk hets som folk föreställer sig.): 8st små chokladmuffins med vaniljcreme, ett halvt rör Pringles, en påse kanelgifflar och typ 80% av ett paket Tom&Jerry-kex.

Men imorgon ska jag till gymmet med mamma. Hoppas det blir av. För jag orkar inte med denna kropp längre. Så sjukt lätt att överäta och hetsa när man är ledig. Som ni ser äter jag inte särskilt mycket riktig mat. Ofta blir det bara en gång om dagen och då kan den måltiden vara väldigt näringsfattig, vilket antagligen är anledningen till att jag fortfarande har problem med yrsel m.m trots att jag inte svultit mig själv så mycket senaste tiden. Fast bara dagen nu för två dagar sedan kändes av väldigt mycket när man vaknade morgonen därpå. Dels mer yrsel, samt plattare mage direkt.

Nu mår jag illa som fan. Är varmt och blev varmare av att äta. Svettas men har redan duschat två gånger idag. Första gången för att jag behövde det, andra för att det var så varmt. Ska förhoppningsvis stänga av datorn snart och puta undan Erik så man får plats i sängen. Sitter på golvet nu pga värmen, vilket har lett till att han har brett ut sig ganska rejält..

Jag behöver riktigt, riktigt bra tips mot hetsätning/överätning/känsloätning. Jag kan inte fortsätta tänka "Imorgon...". Nu är i alla fall all skit slut typ. Ska slänga de sista kexen, finns några Geisha bitar jag ska plocka undan. Dock är inte det problemet. Man kan alltid köpa nytt eller leta fram något i köket. Så tips tack.

Inga klassiska tips som "Ät regelbundet och svält inte.". Gärna lagliga piller som någon tyckt har hjälpt, eheh. Äter sällan pga riktig hunger utan även mest pga sug och känslor. Ganska jobbigt. Hur hittar man en balans i när man äter skit? Ibland gör jag det men ofta inte. Titta bara allt jag hetsat i mig idag. Imorgon kör jag. Imorgon är det träning och bra mat som gäller. Förhoppningsvis lyckas jag hålla mig till max 1000 kcal. Aja, langa tips medan jag sover nu. <333

5 kommentarer:

  1. Hej, ett tag hade jag jätteproblem med hetsätning och det ironiska var att äta regelbundet funkade verkligen inte, utan man fick aldrig äta sig nöjd och även om man blev mätt fanns ett hetssug. Det jag gjorde var att börja med periodisk fasta. Att jag bara bestämde mig för att under de här två dagarna ska jag fasta- använd inte ord som svälta- hjärnan reagerar typ på det och det känns hemskare! Att säga fasta låter friskt. Efter man bestämt sig för typ någon dag i veckan man inte äter, så måste man tänka att man tillåter sig att äta allt, du får!! Men sedan så brukar man inte vilja för suget försvinner. Jag har dock lättare för att stå emot hunger än hetssug- det är det fruntansvärt

    SvaraRadera
  2. Fortsättning - haha

    Men sedan också reagerar jag på att du säger att du är tjock- jag vet jag gjorde likadant- men det går inte ihop om man säger att man är tjock och vill bli smal. En smal människa är ju inte tjock- haha hur konstigt det låter- men alltså du måste lära dig tänka annorlunda. Det är svårt men man får låstas vara smal om man nu inte känner sig det! Intala kroppen och hjärnan att jag är smal, kan äta vad jag vill etc. Om det fortfarande känns jobbigt finns pillret fluoxetin mot hetshunger, dock är det receptbelagt.

    Men bästa tipsen periodisk fasta, till slut försvinner både hunger och sug - det tar ett tag
    Idag kan jag Fasta flera dagar i veckan och sen när jag äter gröt med blåbär blir jag proppmätt. Jag går inte ens runt och tänker på mat. Jättekonstigt och nästan lite tomt. Saknar nästan hetssugen hur dumt det kan låta för man vet hur "hög" man blev när man väl åt. Haha men lycka till! Du kan ta dig ur det här! Man kan bli helst frisk också

    SvaraRadera
  3. Om du inte äter så mycket "riktig" mat och inte får i dig all näringsämnen du behöver kan det kanske vara värt att prova vitamintillskott? Finns på apotek och hälsokostaffärer och i vanliga matbutiker tror jag för runt hundralappen.

    Annars: ät "tunga" saker, sådant som väger i magen så du känner dig mättare längre. Gröt är hur bra som helst, psylliumfrön eller linfrön är också bra.

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Önskar jag kunde ge dig tips men alla tips jag fick var bara bullshit. Ingenting har minskat mitt sug efter att hetsa när jag svälter mig. Nu har det försvunnit bara för att jag äter "normalt" men det gör mig inte lyckligare det heller :( saknar att hetsa, saknar sugarsushen efteråt, saknar känslan att få unna mig nåt. Nu är det bara "proppa i mer mat, var aldrig sugen på nåt, känn bara äckel över allt du kan äta". Så tyvärr, det enda tipset jag kan ge är att äta mer och regelbundet. Kanske det går att hitta nåt mellanting? Se till att få i dig alla mineraler och vitaminer kroppen behöver, har man hetssug är det oftast för att det fattas nåt i balansen.

    SvaraRadera
  5. Det som har minskat mina hetsätningar är att ha blivit vegetarian och sluta räkna kalorier. Så fort jag begränsar mitt intag kommer mina hetsätningscravings fram. Försök att inte tänka på maten så, för att maten kommer alltid att finnas där. För stunden behöver du inte äta det där som du räknar som hets för dig. Jag hoppas innerligt att du blir av med hetskänslorna. Jag hetsar ibland, men på 2 månader har det hänt 4 eller 5 gånger. Jag tror faktiskt att man kan bli av med detta, för mig har det minskat drastiskt och det tror jag på, att det kommer att ske för dig med.
    Ha det bäst, fina du.

    SvaraRadera