lördag 14 december 2013

Är min mamma stark nog? Är jag?

Det är "julbak" som sagt. Ångest. Ångest. Ångest. Åt säkert 2000 kalorier igår, bara skit som vanligt. Minns inte jag åt riktig och ordentligt lagad mat. Idag blir det pommes med färdiggrillad kyckling. Räknas väl halvt. Mår redan dåligt över det. Har nog ätit runt 400 kalorier än så länge. Jag vill bara dö. Svälta bort till ett ingenting. Gråta ut all ångest. Kan inte alla gäster försvinna? Min mormor är här. Min älskade men sjuka mormor. Det är jobbigt, jättejobbigt. Mamma gnäller i köket, så mormor inte hör, om hur jobbigt allt är. Jag känner mig osynlig. Jag känner mig fel.

Skulle mamma orka med om jag också var sjuk?

3 kommentarer:

  1. styrkekramar från mig till dig.<3

    SvaraRadera
  2. svar: vill bara tacka för din kommentar. Har inget vettigt att säga, men tusen tusen tusen kramar. <3

    SvaraRadera
  3. Du är inte fel. Alla människor är unika och att vara normal finns inte i min värld. Alla har någon egenskap eller diagnos som de inte vill ha. Folk som man inte känner, är bara bra på att dölja det, men när man lär känna folk kommer deras mindre bra sidor fram också. Ta hand om dig <3

    SvaraRadera