lördag 21 december 2013

Undantryckt ångest.

Jag vet inte hur jag mår.

Försöker intala mig att jag mår bra, att ångesten inte är så farlig, att jag är normal. För det är ju jul nu och då kan man ju inte bete sig hur som helst. Ugh...

Thaimaten gick bra, tills jag fick en kommentar om att jag var snabb för att vara jag. Ångestslag i magen. Åt iaf inte upp utan lyssnade på mättnadskänslorna. Vet inte kalorierna. Ska se om jag kan googla upp något. Max 1000. Vi bytte julklappar. Gav en presentbox från Bodyshop till Jo-Jo som gav mig en liten shower gel, en bok och två par trosor. Alex fick en parfym av mig och Erik och hon ska bjuda oss på middag. Sötnötar.

Köpte även mammas och hennes killes julklapp idag. Så det känns skönt. Har inte så många kvar nu. Riktigt skönt.

Jag försöker verkligen intala mig om att jag är frisk just nu. Jag har ätit thaimat till lunch idag men funderar ändå på att äta mer ikväll utan att kompensera på något viss. Inte ens lite träning. Det enda positiva är väl att man har gått en del i stan idag. Borde ha bränt lite. Mer än när man bara ligger i sängen i alla fall. Tog rulltrappan istället för trappan för att jag var lat, som vanligt. Vad händer med mig? Världens lataste, världens fetaste. Funderar på att baka chokladbollar eller åtminstone äta något med choklad. Alltså va? Nej, det här är inte ätstört. Jag är inte ätstörd. Jag är bara egoistisk och dum i huvudet.

1 kommentar: