tisdag 31 december 2013

Dum i huvudet, gott nytt jävla år.

Jag hatar hur jag äter nu för tiden. Äter för att döva alla känslor och för att slippa tänka. Hetsar inte men överäter, känsloäter varje jävla dag. Det är ungefär som att jag inte vill misslyckas, jag är trött på att misslyckas. Så om jag inte har några mål så kan jag inte misslyckas. Jag vet att det inte riktigt funkar så men det känns bättre.

Konstigt nog är jag relativt stabil i vikten. Går upp och ner samma hekton i princip. Vatten och matvikt till det mesta tror jag. Jag hatar mig själv. Så jävla tjock. Hur kan jag ens leva så här? Hur orkar jag ens?

Jag känner mig helt jävla bortdomnad. Jag vill bara äta utan att tänka, fast det inte går men jag misslyckas inte i alla fall, och titta på Supernatural och glömma mitt eget liv. Fast tänker gör jag ju. Ångrar de där dumma, jävla kalorifyllda tuggorna. Ångrar så mycket att jag just nu funderar på att spy upp chokladmuffinsen jag nyss åt till frukost. Vem äter chokladmuffins till frukost? Äckliga, tjocka, misslyckade Nathalie gör det.

Jag kommer inte spy, vågar inte. Tror dock att det kanske kommer nästa år. Jag måste bättra mig. Med maten och träningen. Jag känner mig så jävla tom. Så jag fyller mig med kalorier, så jävla dumt. Borde bli fylld med duktighetskänslor över att svälta, restricta och träna. Men nej, jag är dum i huvudet och fortsätter äta. Inte bara när folk vill, utan annars med. Ingen mamma som behöver säga "Ska du inte äta lunch snart?", för den har jag redan ätit tre gånger om.

Problemet är mat. Riktig mat. Hemlagad mat. All skit funkar utmärkt. Fattar inte varför. Godis, kakor, MUFFINS, glass, chips, dip, pommes, Donken, osvosvosv. Det går ner. Men att äta riktig mat är jobbigt. Jag förstår inte det alls. Något är ju helt jävla fel på mig. De får sätta mig på någon klinik för idioter som vägrar äta sin mat och bara äter godis. Det är så jävla jag. Inte konstigt att jag har yrsel, illamående, ont och sämst kondition som gör det jobbigt att bara gå upp för en backe. Jag har ju noll näring i mig. Fast det är rätt åt mig. Äckel.

Gott nytt jävla år.

2 kommentarer:

  1. *gråter en skvätt för att jag vill hjälpa dig och finnas där för dig så himla mycket men inte kan* kramar från mig.<3 skriv till mig närsom.

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig, inte i nutid men i dåtid
    Kramar hoppas det löser sig för dig!!!

    SvaraRadera