onsdag 4 december 2013

Matplanering.

Igår åt jag inget onyttigt, så jävla skönt. Förutom den lilla chokladbiten från chokladkalandern, ja jag är som ett barn. Blev 705 kalorier igår. Så jävla skönt att räkna ordentligt. Börjat använda ShapeUp. Nu ligger jag på 110 kalorier, riskakor igen. Har ett äpple(80), en proteinbar(230) och en relativt nyttig macka(230). Får se vad jag äter. Kanske äter allt. Tror jag ska till gymmet idag, träna med mammas kompis. Så tror jag behöver en del mat i mig som ger energi till det. Orkar ju fan ingenting längre. Typ hög puls av att gå till tunnelbanan på morgon. Illa.

Vet dock inte vad jag ska äta hemma. Hmm... Om jag äter allt detta i skolan så hamnar jag på 650, lär nog inte äta allt. Sedan, förhoppningsvis, gym där man får förbränna lite. Sedan middag och möjligtvis ett mellanmål som frukt eller så. Vi får se. Någon som har bra tips på middag? Mat man inte behöver väga  för att räkna kalorier och mat som inte väcker misstankar hos mamma.

2 kommentarer:

  1. åh vad duktig du är :( på att hålla maten.. avundas dig!!

    SvaraRadera
  2. quornfilé med couscous är gott! ^^ (50kcal/quornfilé och 176kcal/portion couscous. Det står hur mycket en portion är på paketet.) Sen kan man ha vad man vill till det som en stor sallad eller något.

    SvaraRadera