lördag 7 december 2013

Då ska du aldrig få veta mamma.

Jag lyckades väga mig ändå. Snabbt, med kläder på. En t-shirt och ett par mjukisbyxor och underkläder så klart. Vad kan det väga? Vågen visade 57,1 trots kläder och överätandet igår. Underbart!

Har fastat i minst 16,5 timmar. Vet inte när jag åt sist. Åt ju chips igår kväll men vet aldrig hur sent det blev. Så jag chansar på 00 inatt.

Jag skulle faktiskt äta lunch men hamnade i ett samtal med mamma. Där hon pratade om hur två av hennes vänner var taggade på att träna och att vi allihop kan träna sedan. Och typ motivera varandra. Det gör ont. Visst, det är bra om någon får mig att träna mer. Men... Borde inte min mamma, som lägger konstiga kommentarer och som Erik säger att hon vet/misstänker något, bry sig mer? Borde hon inte prata med mig? Fast hur skulle jag klara av det... Bäst skulle bara vara om hon höll tyst. Slutade säga korkade kommentarer som gör att jag inte kan äta lunch. Hon äter ju inte, så varför ska jag? (Hon städar/fixar/inreder/whatever och då har hon "inte tid" för att äta.) Vet inte ens om hon har ätit alls idag, bara sett henne dricka kaffe. Jag tänker fan inte äta före henne. (Hej, jag är mogen!)Vill säga till henne, typ "Jag vill att du slutar prata om mat/vikt/träning, det är jobbigt och jag vill inte diskutera varför. Punkt." liksom. Fast frågan är om hon skulle låta mig vara ifred. Antagligen inte. Nåväl om hon inte pratar med mig så antar jag att hon aldrig får veta.

Nästa problem är att hon, mamma, vill se film och mysa. Det betyder äta. Kalorier. Onyttiga kalorier. Fett. Kolhydrater. Ångest. Fettklump. Jag känner mig så jävla äcklig. Min mage känns så himla degig och fet. Jag vill bara dö. Önskar att jag kunde få fasta idag och inte behöva äta förrän den där jävla middagen imorgon! För att kompensera, lär ju inte hända... Hoppas på att orka träna innan den i alla fall.

Vad har jag gjort idag då? Sovit länge. Suttit vid Instagram. Suttit vid datorn. Suttit vid ana-sidor. Jag har stretchat lite idag. Det är i alla fall bra. Nu ska jag nog försöka göra NÅGON övning. Kanske plankan eller något. Inget som låter i alla fall... If you know what I mean.


1 kommentar:

  1. Kramar till dig. jag förstår hur jobbigt det är.<3 STOR kram

    SvaraRadera