lördag 28 december 2013

Borde ha stannat hemma.

Valde att duscha och åka till Nynäshamn. När jag var klar var jag genast mycket tjockare än imorse. Ångrar all skit jag ätit idag. Inga kläder passar som jag vill. Slutar med ett par halvsmutsiga leggins och en ren t-shirt. Går till bussen mot pendeln. Ångest. Vitt gör att man ser större ut och svart gör att man ser mindre ut. Dum jag är. Bussen kör förbi gymmet. Där jag borde vara mer. Ångest. Istället ska jag äta massor fast jag inte är ett dugg hungrig. De bygger om vid pendeln så man måste ta en omväg för att komma till perrongen. Springer för att hitta. Kommer fram och dörrarna stängs framför mig. Ilska. 30 minuter till nästa tåg.

En läskig kvinna börjar prata med mig om mig och mina vänner. Om att vi är olagliga och att mordhot inte är okej. Jag är bara rädd och chockad. Trodde hon skulle fråga något om tåget. Sedan går hon iaf. Men hon var aggressiv så det vsr obehagligt.  Speciellt när hon kon mot mig igen, som tur var så gick hon bara förbi.

Nu sitter jag på perrongen med kalla händer och väntar på tåget. 12 minuter kvar. Jag borde ha stannat hemma.

1 kommentar:

  1. svar: ja det är ju svårt nu med allt mörker och ledighet när man är hemma :C


    vad är dina bästa tips till att äta så lite som du gör? 800-1200 om dagen vore ju drömmen för mig :o

    SvaraRadera