söndag 1 december 2013

En jobbig kväll.

I fredags kom jag nog upp i max 1500 kalorier medan igår var det nog minst 2000. En sådan jävla ångestladdad dag. Mycket kalorier, människor man inte känner, fulla människor, två smala tjejer, speciellt en tjej som var med hela kvällen. Hon hade typ hälften så stora lår som jag. Ville dö.

Slutade med att jag grät ute i kylan, moget jag vet. Men Erik var full och jobbig och ångesten hade jag redan hållit inne i flera timmar. Vi tog tåget tio i ett mot stan. Blev lugn och kände bara hur fantastisk Erik är, hur mycket han gör för mig. Nu är han ute med hunden till exempel, trots att han var ute sist och det egentligen är min tur. Småsaker kanske men det är ändå viktigt.

När vi kom till stan så åkte vi till Rådmansgatan, Erik köpte take away-kebab från det godaste stället i världen. Så runt halv tre satt jag med honom på tåget och åt kebab. Fräscht. Kalorier. Mer ångest. Struntsamma, tänkte destruktiva jag.


Nu har jag varit uppe i kanske en timme. Somnade runt halv fyra, kul. Vi ska försöka hitta på något kul att göra, kanske leta julklappar. Det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar