måndag 2 december 2013

Hej överätning.

Igår sov jag och Erik ute. Länge. Sedan åkte vi till stan. Letade julklappar, hittade någon i alla fall. Sedan åkte vi hem men först en tur på Hemköp. Inte smart. Överätning hemma. Noll mat men så jävla mycket socker. Varför kan jag bara inte gilla hälsosam mat?

Det är andra december idag. Så har bestämt mig. Om jag ska kunna gå ner 2-4 kilo till jul så måste jag köra nu. Tre veckor kvar. Ska försöka orka träna, får se hur mycket skola det är. Ska försöka att inte äta skollunchen, åt den dock idag. Men det som är tillåtet i skolan i matväg är knäckebröd, frukt, sallad, barer och dylikt som jag själv köper. Skolmat får jag bara äta ibland. Tyvärr åt jag nog 400 kalorier idag. Lite makaroner med köttbullar och en del sallad. 300-400 kalorier säkert.

Ska försöka att inte fasta så mycket, i alla fall inte om jag ska träna samma dag. Annars kommer jag inte orka. Åh, jag hoppas det här går bra. Sedan hemma tänkte jag bara äta något som verkar normalt. Så allt från 0-400 kalorier i skolan är tillåtet. Sedan hemma så någon middag och kanske något mellanmål. Sedan när jag tränar så är det okej att äta lite mer. Vi får se hur det går. Jag får testa en vecka nu. Helgerna kommer bli riktigt svåra. Någon som har bra helgtips?

1 kommentar:

  1. om jag är hemma själv så är helgerna lättast tycker jag. Annars är det svårt. Distrahera sig med musik?<3 dricka mycket vatten under dagen och dricka sig mätt på te.

    SvaraRadera