fredag 3 januari 2014

Bra dag igår.

Hade ångest hela förra natten över kroppen och somnade fyra. Mamma tvingade upp en klockan tio över tio. Lagom trött. Fixade lite på rummet och klädde på mig. Sedan åkte vi in till stan. Shoppingdag. Bortskämd som jag är betalade mamma allt. Det var jag inte alls förberedd på. Hade kortet upp i högsta hugg men hon puttade bara bort mig, hahah. Fick massa nya fina töjningar. <3

Lite senare kom Sandra, min moster, och vi shoppade på. Åt lunch på något ställe i Gallerian. Pasta Carbonara. Ångest men åt inte upp allt och ingen ost, cola zero såklart. Sedan vandrade vi vidare och handlade på kläder och hygienartiklar och liknande. Köpte bland annat en ny mjuk borste som jag verkligen behöver. Efter någon timme skulle vi fika och då kom även min mosters vän Tanja. Mysigt. Åt inte så mycket under fikan, hade ångest hela dagen. Det var extremt jobbigt att köpa byxor. Storlekarna ville inte som jag ville. Hur kan 1,5 kilo göra sådan skillnad? Vi letade även en del skor men hittade inga direkt. Svårt det där med skor alltså...

Mamma köpte i stort sätt ingenting till sig själv. Någon mascara, ett nagellack och någon hygiensak för huden. Själv fick man hur mycket som helst. När klockan var halv åtta gick vi till Kungsträdgården. Åt kycklingfajitas men åt bara halva. Kände mig så tjock igår så det var konstigt att vakna och känna att magen inte var så farlig. Upp på vågen och den visade 55,5. Känns bra i och med all mat igår plus jul+nyår som varit. Mamma fixade även mina naglar idag, allt förutom något kul att ha på dem. Det ska vi göra ikväll.

Hon åkte för att hälsa på mormor för ett tag sedan. Jag ska möta henne uppe i centrum och vi ska kolla runt i lite mer affärer. Hon tycker inte att vi är klara haha. Sedan ska vi sola och köpa mat antar jag. Har inte ätit än. Vet inte hur jag ska göra. "Fastat" i snart 18 timmar. Känns bra. Frågan är om man ska äta något eller inte innan man går och möter henne.

Trots tjockisångest, speciellt kring höfter och ben, så hade jag en bra dag. Länge sedan jag hade en sådan bra dag med mamma. Så det är jag riktigt glad för.

1 kommentar:

  1. Sv: det roliga är att du är en av mina två träningsförebilder. En dag, en vacker dag, ska jag också våga mig till gymmet!

    SvaraRadera