söndag 26 januari 2014

Överätning.

Igår överåt jag stort. Räknas inte som hets eftersom att det inte var på kort tid.

"Återkommande episoder av hetsätning. En sådan episod kännetecknas av (1) och (2):
(1) Personen äter under en avgränsad tid (t ex inom två timmar) en väsentligt större mängd mat än vad de flesta personer skulle äta under motsvarande tid och omständligheter.
(2) Personen tycker sig ha förlorat kontrollen över ätandet under episoden(t ex en känsla av att inte kunna sluta äta eller kontrollera vad eller hur mycket man äter)"
 
I så fall skulle det väl handla om den förlorade kontrollen. Men kändes mest bara som att jag gav upp. Åt nog 3000-4000 kalorier. Länge sen.

Jag skiter i HSGD nu. Tänker inte följa någon annan diet heller. Ska lyssna på mig själv och sätta egna gränser. Minskar nog risken att hetsa bara för att man gått över en HSGD-gräns med 100 kalorier. Jag måste tänka om. Jag måste gå ner i vikt. Nu räcker det.
Har någon tips på bra dietpills eller likande? Som man kan köpa på Apoteket typ.

1 kommentar:

  1. Vet inte om man kan köpa det på Apoteket, men glucommannan (konjaksrot) är det enda bantningsmedel godkänt av EU. Det sväller upp i magen så att man inte blir lika hungrig. Kan finnas på hälsoskottsbutiker.

    SvaraRadera