fredag 10 januari 2014

Kalorier och plugg.

Gårdagens intag: 1181 kalorier.

Inte alls som jag tänkt mig. Usch och fy. Kan säga att 460 av de kalorierna var bra kalorier, enligt mig i alla fall. (En halv Subway och ett litet paket riskakor.) Resten.... Ugh. Choklad, chips och en massa jävla Dumleklubbor. Var inte meningen att jag skulle överäta så jävla hårt. Tror dock att om man har mer självkontroll än vad jag har så funkar nog Dumleklubborna bra för cravings, de är goda och räcker länge.

Erik är ledig idag men skulle till tandläkaren så vi åkte tillsammans, dock försov vi oss först och mamma sa till oss. Hahah, så himla illa. Är fortfarande trött. I början var det jättejobbigt men nu EFTER min enda lektion, matte, så börjar jag vakna till.

Har fixat en inloggning på NE.se så jag kan plugga naturkunskap i helgen. Lockar inte. Men det är värt det om man får ett bra betyg. Faktiskt. Fick tillbaka två uppgifter igår. Prov på Ledarskap & Organisation - A och en filmanalys i svenska - B som jag ändrade inledningen på och hoppas på att få A. (Lärarens idé faktiskt!)

Känner mig så skoltrött, eller kanske bara är tröttheten från att jag sovit 2-4 timmar per natt senaste tiden. 4 är väl helt okej men kanske inte det bästa. Inatt sov jag nog ändå 5 för första gången på länge. Konstigt att jag var tröttare då än när jag sovit mindre. Hoppas hur som helst att pluggandet kommer skärpas och att jag kommer ha mer ork och fokus på det snart. Försökte plugga engelska igår, gick INTE bra. Så nu måste jag göra klart den idag för den ska in senast 00. Är så trött på skolan och jag har bara gått två dagar.

Har ätit en proteinbar idag, 230 kalorier. Dels i försök att få energi och mer fokus till matten men också för att jag var sugen. Det är lunch nu och jag vill nästan titta vad det är men det ska jag inte. Vill inte hetsa/överäta i skolan. Vill helst inte ens äta på tre dagar tack. Det skulle vara så skönt att få fasta. Jag har ju klarat 46,5 timme ungefär som mitt "fasterekord", lol. Svårt när man bor med familj+pojkvän. Så jag hade jävligt tur. Hur som helst så var första dagen jobbigast och sedan när man sovit igen och fastat typ 30+ timmar så ville jag inte ens äta. Kom ihåg att jag åt 350 kalorier till middag den dagen. Fast jag inte ville men var med Erik och min kompis så var "tvungen". Vet att det inte är bra att fasta men åh, det känns så bra ibland. Är dock väldigt svag just nu. Allt är ansträngande. Pulsen går upp bara jag ställer mig upp, känner yrsel och är pigg och trött på en och samma gång. Konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar