fredag 15 november 2013

Ångestmiddag.

Pluggat klart nu, fastnade först vid TV:n med mamma. Men det är skönt att vara klar, hoppas den blev bra bara..

Fortfarande inte ätit. Mamma gjorde mig arg, fast som vanligt så förstod hon inte det. La kommentarer om att mina matvanor är kassa. Ehm, tack... Kanske för att jag har problem som du gör värre. Suck. Fastat i 21 timmar och det är bra. Dock verkar det som att mamma ska laga wok med kokosmjölk med ris eller nudlar, som alla ska äta tillsammans. Vill inte, vill inte, vill inte. Sedan snackade hon om myskväll med chips, godis, glass och film. Jobbigt, speciellt efter mat. Finns risk för hets på 3000+ kalorier säger jag bara...

Varför är mat mycket jobbigare än onyttigheter? Alltså jag äter lätt godis/skit fram riktig mat som någon annan lagat. Det är okej om jag lagar eller om jag äter typ en Subway. För där har man helt okej koll på kalorierna osv. Men en random wok har jag ingen koll på! Ångest...

Någon annan som förstår?

3 kommentarer:

  1. Tycker också att det är lättare med onyttigheter, eller sånt jag lagat själv. Hatar att tacka nej till mat som mamma, eller någon annan, gjort för jag inte har koll på kalorierna. :(

    SvaraRadera
  2. Känner allt för väl igen mig :-/ Väljer också hellre något onyttigt där man vet det exakta näringsinnehållet framför "okänt" näringsinnehåll :(
    Jag läste på någon blogg om Binge Eating Disorder (BED), kanske var det här =) Intressant läsning om man som oss äter alldeles för mkt utan att ha anorexi eller bulimi..

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig lite. Jag kan hetsa sötsaker i mängder för då "planerar" jag ju ändå att spy eller liknande. Att ta en tugga "vanlig" mat som jag "planerar" att behålla är så jävla jobbigt.

    SvaraRadera