tisdag 5 november 2013

Psykisk jobbig dag.

Äter en proteinbar i skolan, ovanligt va? 230 kalorier. Skolmaten var först och främst äcklig och sedan orkade jag inte gå och hämta. För jobbigt. Imorgon kanske. Jag ska äta grillad kyckling med pommes hemma så det får räcka. Lite kompensation sådär. Har ett äpple ifall att också. Mamma har köpt tårta också, usch. Vill inte ha. Rädd att bli frestad. Rädd att hetsa.

Har storyline i skolan nu, i två veckor. Alltså alla klasser blandas och delas in i små grupper där man ska arbeta tillsammans, vilket jag hatar. Mindre kul.

Jag vill träna men känner mig grymt trött. Får se om tid och ork finns. Annars får jag bara fokusera på maten så gott det går. Låtsas att intaget i skolan blir 300 kalorier. Middagen blir 700-1000? Ingen aning, inte mer än så i alla fall. Så om vi säger 1300, så är det bra och finns utrymme. Idag är en stressig dag och jag är glad jag håller mig under 2000 då hets brukas triggas av stress. Jag har ingen aning om hur jag ska äta. Hjälp mig.

2 kommentarer:

  1. SV: Vänta, vänta, vänta lite... du önskar att du hade min kontroll? Jag hade en bra dag. Jag har inte kontroll? Jag menar det. Jag skriver inte på bloggen alla gånger jag har hetsat och överätit. Jag har inte kontroll, men jag vill ha det. kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att äta var 3:e eller 4:e timme och ganska små mål, Jag hetsar ofta direkt efter att jag ätit någonting om jag vet att jag inte kommer få mat snart igen. Fast jag har det ju lättare, bodde på internat i gymnasiet så kunde laga mat själv och nu har jag slutat äta rött kött hemma så att jag får fixa mitt eget och kan kontrollera vad jag äter.

    SvaraRadera