torsdag 28 november 2013

Kanske dags för en hets?

Igår var det ju matkväll i skolan, som sagt. Jag var så himla stressad. Innan hade jag oroat mig för hur jag skulle äta inför massa skolmänniskor, plötsligt satt jag med en tallrik mat med Erik och en tjej i klassen. Hade börjat äta innan jag ens tänkte på kalorier och ångest. Då kan vi prata om stress haha. Åt även fika tyvärr. Ingen direkt ångest, bara lite. Menmen, ångesten kom som ett blixtnedslag när jag väl åkte hemma. Speciellt hemma. Ångest. Fyfan. Trodde jag aldrig skulle somna, men sov gjorde jag. Redan innan ett. Så skönt! Vaknade trött men blev relativt pigg efter ett tag.

Nu sitter jag mest så stressad att jag inte arbetar med skolarbeten. Vi ska ändå snart till Stadsbiblioteket, orkar inte. Hade tänkte fasta men en tjej gav mig två chokladhavreflarn så det blev min frukost. Kunde inte säga nej. 200 kalorier kanske? Någon som vet? Åt ingen lunch, för mycket ångest. Jasmine frågade om jag skulle äta, sa att jag inte var hungrig och hon fortsatte och frågade om jag inte skulle äta liiiite, som tur var det två av hennes kompisar som sa "Låt henne vara, hon är inte hungrig." Dock har jag en känsla av att Jasmine vet mer än de andra. Åhhhhh. Orkar inte. Noll hunger men feta hetscravings. Det var länge sen jag körde en riktig hets nu. Visst någon överätning och mycket ångest. Men inte en 3000+ hets. Nu vill jag hetsa galet. Funderar på att köpa bullar när jag ska hem. Vi får se, vi får se. Jag kommer ju ändå aldrig bli smal.

2 kommentarer: