lördag 9 november 2013

Många känslor.

Igår fastade jag i 24 timmar. Ville inte avbryta men Erik var orolig och jag var sugen på saker. Varför blir jag aldrig hungrig? Vi åt thaimat, eftersom att jag pratat om det tidigare. Jag åt faktiskt inte så mycket. Inte ens hälften. Plus mina saknade glasnudlar. De var riktigt goda, men bara i lagom mängd. Innan var jag rädd att jag skulle hetsa, men det gjorde jag inte. Åt mindre än i vanliga fall. Mådde så dåligt. Både fysiskt och psykiskt. Fick ont i magen och en känsla av illamående satte sig i halsområdet. Inte kul. Sedan var ju ångesten där så klart. Innan jag ens börjat äta. Tror Erik märkte det. För när vi väntade på självaste maten så hade vi tagit lite sallad och glasnudlar, som jag bara petade i tills han sa till.

Han är ett sådant jävla bra stöd. Efter att vi ätit märkte han att jag var nere och jag sa att jag kände mig tjock och hade ångest. Han sa att jag inte var tjock, utan jättefin. Inte för att det gör någon direkt skillnad i mitt huvud. Sedan frågande han om jag ville ha en kram. Så jag fick en mysig kram innan vi gick för att handla inför bion. Tänkte först bara köpa en cola zero, men råkade bli choklad. Fattar inte varför jag tänker "Nu har jag redan förstört, bäst att passa på!". Blev inte så illa ändå. Köpte en Bounty och en påse med 90 gram M&M´s. Åt bara påsen, Bountyn har jag fortfarande inte rört. Skönt!

Sedan gick vi till bion, vi såg "Mig äger ingen". Så. Jävla. Bra. En del småtårar här och där som blev många tårar hemma. På väg hem så var både jag och Erik relativt tysta, pratade lite grann. Han märkte väl att jag var nere, vet inte om han också var det. När vi gick där ute i kylan och han frågade vad det var så kunde jag inte hålla masken, släppte några tårar och han blev mer orolig. Sa att vi tar det sedan och han sa okej. Väl hemma efter ett tag och efter några kramar och några spelomgångar på hans nya spel på mobilen så pratade vi. Han var egentligen jättetrött och skulle upp till jobbet dagen efter men höll sig ändå uppe för mig. Så gullig! Jag berättade om ångesten för maten och han sa att han började bli mer och mer orolig, att han tycker att jag behöver professionell hjälp. Vi pratade lite mer. Snackade lite om att skolan är jobbig. Berättade till slut att filmen också var jobbig. Fick kramar, lite prat. Till slut lade vi oss och sa att vi skulle prata mer imorgon. Det var skönt att få sova.

Har jag räknat rätt så åt jag cirka  1353 kalorier. Alltså en till sådan där liten påse med sockerfria pastiller, sedan thaimat för 800 och sedan M&M´s för 459. Helt okej antar jag. Hoppas thaimaten var mindre, men det var den säkert inte. Imorse vakande jag i alla fall med en relativt platt mage igen. Verkar ju värt att bara äta under en kort tid på dygnet. Nu har jag visserligen bara ätit på kvällen, men tänk om man skulle äta runt fyra eller något. Igår slutade jag äta halv nio.

Nu blev det här ett långt inlägg men men. Det är väl bra! Jag har ingen aning om hur jag ska äta idag. Är ensam hemma och sugen på att hetsa men ska försöka att inte göra det. Vet inte om jag ska restricta, fasta eller äta hälsosamt. Åh, varför är allt så svårt?

3 kommentarer:

  1. ät av sånt som håller en mätt länge och tillåt dig äta dina favoritfrukter om du väljer "hälsosamt". :) Så skönt att Erik försöker stötta.<3

    SvaraRadera
  2. Ja, livet är svårt.. speciellt med en ätstörning.
    Kram fina Natta! Min kik: @alvigt

    SvaraRadera